Scandalul dintre STPT și SMTT, arbitrat de viceprimarul Lațcău. Fosta RATT, restantă la plata salariilor și datornică la furnizori

Reprezentanții Societății de Transport Public din Timișoara spun că nu și-au plătit integral salariații de la sfârșitul lunii noiembrie și că au datorii de 9 milioane de lei către furnizori. Problemele financiare sunt generate de faptul că Societatea Metropolitană de Transport Public nu a virat către STPT banii pentru serviciile de transport public oferite în 2020 și la începutul acestui an. 

STPT transmite, astfel, un apel public îndreptat spre SMTT să respecte „termenii financiari ai contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara.”

„În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SM nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SM este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara. În caz contrar, vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transportul public din Timișoara la standarde normale. Neachitarea sumelor restante de către SM a dus la nedorite întârzieri salariale față de angajații STPT și la imposibilitatea de a achita facturile către furnizorii de combustibil, energie electrică și piese de schimb.”, transmit reprezentanții STPT.

STPT a facturat către SMTT aproximativ 20 de milioane de lei.

CITEȘTE ȘI: STPT, din nou în impas financiar; salariile angajaților nu au putut fi plătite integral. Bitea: „Nu am avut bani suficienți”

Ruben Lațcău: „STPT nu și-a adaptat planul de justă cheltuire a banului public pe care îl primește”

La rândul său, viceprimarul Ruben Lațcău le-a cerut directorilor STPT și SMTT „să înceteze de urgență conflictele publice și să își respecte înțelegerile încheiate cu Primăria Timișoara și cu timișorenii”. Lațcău spune că cei doi s-au angajat ca până în 10 februarie să prezinte o propunere de modificare a contractului de delegare a serviciilor de transport care să răspundă nevoilor celor două părți.

CITEȘTE ȘI: De ce sunt obligați pensionarii din Timișoara să stea la cozi, lună de lună, pentru validarea abonamentelor gratuite? Explicația primarului

„Contractul de delegare de gestiune încheiat pe STPT e unul pe model european. Știam – și STPT știa – încă din 2018 că trebuie sa trecem la un astfel de sistem. Cu toate acestea, managementul STPT nu și-a asumat această schimbare și nu și-a adaptat planul de justă cheltuire a banului public pe care îl primesc. Au făcut noi și noi angajări în plină pandemie, nu au făcut niciun plan de reducere a cheltuielilor, nu au făcut niciun plan de eficientizare a serviciului public la care s-au angajat. Din păcate pentru domnul Bitea – și pentru timișoreni, la capăt de linie – contractul de delegare îi face domnului director general al STPT mult mai dificilă nevoia de a ascunde gratuitățile decontate fără bază reală. Din 2016 și până azi costul salarial la STPT s-a dublat, personalul a crescut cu aproximativ 20% în vreme ce numărul de kilometri efectuați a rămas relativ același.”, a declarat Ruben Lațcău.

Lațcău vorbește inclusiv de schimbarea conducerii celor două societăți, dacă nu se ajunge la deblocarea conflictului.

„Voi avea discuții săptămâna aceasta cu colegii de alianță pentru a găsi împreună soluții să deblocăm neînțelegerile dintre STPT și SMTT, dacă este cazul cu schimbarea conducerii celor două instituții. Transportul public în Timișoara și zona metropolitană nu se va bloca în Bitea și Goia. E inacceptabil ca timișorenii să plătească orgoliile lor, cu bani publici irosiți pe servicii nesatisfăcătoare. Vrem să ne putem deplasa ușor și comod, indiferent de mijlocul de transport utilizat sau de distanța străbătută. Cer celor două părți să își regăsească înțelepciunea și să respecte clauzele contractului.”, a conchis Lațcău.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/