Șantier fără sfârșit pe drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata

dumbravita

Lucrările pe șantierul de extindere la patru benzi a drumului dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata ar putea fi reluate abia anul viitor. Consiliul Județean Timiș estimează că ar putea semna un nou contract pentru execuție abia la sfârșitul acestui an. 

Lucrările de pe DJ691 au fost sistate cu data de 3 februarie, după ce CJ Timiș a reziliat contractul cu firma responsabilă de lărgirea tronsonului la patru benzi. Motivul a fost legat de lipsa unei garanții de bună execuție fără de care administrația nu a putut face nicio plată către constructor. La acea dată, autoritățile județene spuneau că, dacă pregătirile decurg normal, șantierul ar fi putut avea un nou constructor la sfârșitul lunii iunie. Lucrurile nu au decurs „normal”, așa că între timp CJT a introdus tronsonul într-un program de… reparații.

„DJ 691 a intrat recent într-un program de reparații, pentru a reduce neplăcerile din trafic, până la reluarea lucrărilor de extindere la 4 benzi. În prezent, se revizuiește Proiectul tehnic pentru tronsonul nr. 2 Socar conexiunea cu A1 – km (5+800 – 12+975) cu lungimea de 7,175 km. Ținând cont de durata procedurii de achiziție pentru execuția lucrărilor (licitație deschisă), preconizăm că se poate semna contractul de execuție pentru lucrările de pe Tronsonul 2 la sfârșitul anului 2022. Procedurile au durat mult după rezilierea cu fostul constructor pentru că a trebuit să derulăm expertiza, revizuirea proiectului tehnic și alte documentații.”, au transmis reprezentanții CJ Timiș.

Dincolo de disconfortul creat șoferilor, mai există un pericol, acela al pierderii finanțării europene pentru această investiție. „(…) Conform Programului Operațional Regional, ultimele plăți pentru execuția proiectului se vor putea efectua în luna decembrie 2023. În momentul de față știm că suntem semnificativ în întârziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situației deoarece constructorul a refuzat în mod repetat să actualizeze graficul de lucrări. Pentru acest lucru a primit penalități de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni.”, declara, în ianuarie, Alin Nica, președintele CJ Timiș.

„Consiliul Județean Timiș depune toate eforturile pentru ca finanțarea prin POR 2014-2020 să nu fie pierdută.”, ne-au spus, acum, reprezentanții CJ Timiș.

În ceea ce privește drumul județean Timișoara-Moșnița Nouă, CJT se află în etapa de regularizare a plăților. Această etapă precedă recepția. Finalizarea lucrărilor va fi atestată în urma procedurii de recepție. Dacă pe perioada recepției vor fi constate lucrări neconforme, vor fi impuse măsuri de remediere, înainte ca aceasta să fie semnată.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/