Președintele urmărit penal pentru abuz în serviciu al Consiliului Județean Caraș-Severin a băgat în insolvență firma care administra bacul de trecere a Dunării între Moldova Nouă și Golubac, firmă în care administrația județeană era acționar, pentru ca acum să înființeze alta!
Cu bacul tip catamaran Baziaș 4, achiziționat din bani europeni, nu merge ca pe Muntele Mic, unde turismul se dezvoltă, așa cum am văzut, cu sfidarea oricărei legi. Poate că și din acest motiv Romeo Dunca a aruncat ambarcațiunea, prin managementul său „performant”, cu complicitatea consilierilor județeni PNL, în mijlocul unor ape mai învolburate ca niciodată.
Baziaș 4 nu poate genera profit, nu poate acoperi nici măcar cheltuielile lunare, atât timp cât plutește ca o plută pe Dunăre și nu ca un bac. Atât timp cât nu pot fi încărcate pe el autocare sau mașini mari de transport, cât timp nu poți să comercializezi o apă plată sau să alimentezi cu carburanți la preț subvenționat. Cu atât mai puțin ar fi putut obține profit în pandemie, timp în care măsurile instituite de statul român l-au ținut ancorat la mal. Romeo Dunca, nu și nu! A cerut intrarea în insolvență a SC Eoliana Caraș SRL motivând că va găsi un privat deștept care va revoluționa transportul naval pe Dunăre. Consilierii județeni PNL, care nu-i ies niciodată din cuvânt președintelui în sala de plen, doar pe la colțuri, i-au validat prin vot strategia. Atât de mare a fost interesul pentru afacerea garantată de președintele CJ că la licitație a venit un singur ofertant. Nici n-a mișcat bacul de la mal că omul s-a convins că nu merge spre Serbia și înapoi, ci spre faliment. Din cauza restricțiilor aberante din caietul de sarcini. Dar președintele Dunca insistă cu ele. A scos din nou la licitație serviciile pentru operare bac, exact în aceleași condiții. Interesul pare să fie și de data asta unul „major”. Pentru că suntem în toiul verii și e mai mult decât limpede că sezonul e compromis pentru Baziaș 4, șeful CJ caută disperat soluții. Altfel, e singurul responsabil pentru o astfel de „dezvoltare” a turismului în Clisura Dunării.
Romeo Dunca s-a rugat de Ion Chisăliță, primarul orașului Moldova Nouă, să-l salveze, să-i arunce colacul de salvare. De acesta și de alți primari de la malul Dunării. „Propun participarea Consiliului Județean, în calitate de asociat, la constituirea și înființarea unei societăți comerciale cu răspundere limitată, denumită Societatea Transporturi Navale Moldova Nouă, cu obiect principal de activitate transporturi de pasageri și de marfă, împreună cu alte 12 unități administrativ-teritoriale: orașul Oravița și comunele Berzasca, Cărbunari, Coronini, Gîrnic, Naidăș, Pojejena, Răcășdia, Sasca Montană, Sichevița, Socol și Svinița (Mehedinți)”, anunță Romeo Dunca. Cu alte cuvinte, Romeo Dunca a propus lichidarea unei firme ca să deschidă alta. În aceiași termeni, doar cu mai mulți asociați. În mijlocul verii! Baziaș 4 nu s-a clintit anul acesta de la mal! Chiar dezvoltă Caraș-Severinul!
CITEȘTE ȘI:
Încă un sezon estival ratat? Cât mai rămâne bacul de la Moldova Nouă tras pe dreapta?
„Am fost naiv în relația cu Romeo Dunca! E a doua oară când mă încred prea mult în el!”
„După 5 minute, domnul Dunca s-a scuzat că a venit soția lui, ne-a lăsat acolo și a plecat!”