Încă un sezon estival ratat? Cât mai rămâne bacul de la Moldova Nouă tras pe dreapta?

Concesiunea serviciilor de operare a bacului de trecere tip catamaran Baziaș 4 și a pontonului Baziaș 3, pentru o perioadă de trei ani, a fost scoasă din nou la licitație de Consiliul Județean Caraș-Severin, ofertele urmând a se deschide în 12 iulie, a anunțat președintele Romeo Dunca.

S-a ajuns în această situație după ce, la scurt timp după semnarea contractului, societatea Banat Network, cea care câștigase licitația pentru operarea bacului, a renunțat, motivând că „optimizările propuse pentru rentabilizarea transportului nu au fost acceptate de Consiliul Județean, deși inițial fuseseră admise”.

În 12 iulie se deschid ofertele pentru bac. Sperăm să fie cât mai multe sau cel puțin una. Primăriile din Clisura Dunării lucrează la asta și am promisiuni că până în 12 iulie va mai exista o asociere de primării care să se înscrie la licitație. E un lucru foarte bun! Există șanse mari ca în 12 iulie să avem cel puțin un ofertant, dacă nu doi sau trei!”, spunea, optimist, Romeo Dunca, în urmă cu numai câteva zile.

Declarația președintelui Consiliului Județean vine în contextul în care mai multe primării din Clisura Dunării, printre care și cele din Moldova Nouă, Coronini și Berzasca, au purtat discuții în vederea înființării unei societăți care să se înscrie în cursa pentru serviciile de operare a bacului pe Dunăre.

„Am avut o discuție cu primarul de la Moldova Nouă, cu domnul Chisăliță, dar și cu partenerii din Serbia, să încercăm. Eu aș fi de acord să facem o societate comercială în care să se asocieze toate unitățile administrativ-teritoriale, măcar cele de pe Clisura Dunării dacă nu mai multe, bineînțeles, parteneri și cu CJ, ca să putem face acest bac să funcționeze. Și eu cred că acest bac poate funcționa, pentru că altfel nu ar fi inițiat nimeni proiectul, chestiunea este că trebuie să aibă o anumite ritmicitate, trebuie să îmbunătățească sistemul de operaționalizare în punctul de frontieră, și pe malul românesc și pe cel sârbesc, adică să nu trebuiască să stea oamenii foarte mult în punctul vamal. Pentru că se poate! E vorba de voință! Dacă se scote la licitație și va veni un privat să-l exploateze, să-l administreze, nu este un lucru rău, dar dacă pentru mai multe unități administrativ-teritoriale este foarte greu, cred că pentru un privat care este restricționat ca și activitate, adică nu poate să facă decât trecerea cu bacul dintr-un punct în celălalt, nu poate să facă comerț pe bac, nu poate să facă alte activități, de exemplu de organizare evenimente, îi va fi mult mai greu să-l facă. Noi am putea să-l subvenționăm”, spune primarul comunei Berzasca, Petru Furdui.

În asentimentul edilului din Berzasca este și primarul comunei Coronini. Ilie Boboescu este de părere că această asociere între primării trebuie făcută, însă nu crede că administrațiile locale din Clisura Dunării se vor mobiliza suficient de rapid, pentru a-și depune la timp oferta.

„Dacă nu s-a găsit un operator care să se implice în problema aceasta, trebuie să ia cineva inițiativa, căci, altfel, moare tot și este păcat de investiția care a fost făcută. Am discutat cu primarul de la Moldova Nouă și cu cel de la Berzasca, sunt interesate și alte primării, nu doar cele din zona Clisurii, însă nu cred că se vor finaliza la timp toate procedurile, astfel încât să putem participa la licitație. Rămâne de văzut!” a precizat Ilie Boboescu.

Rămâne de văzut dacă Baziaș 4 se va mișca vara aceasta de la mal sau dacă va rămâne în continuare tras pe dreapta!

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/