Revin parcările cu plată la Reșița! Sistem nou, prevăzut cu pastile „inteligente” încorporate în asfalt!

Parcările cu plată din Reșița au stârnit mare vâlvă în oraș pe parcursul mai multor ani, locuitorii acuzând firma privată care le administra că percepe bani fără să depună niciun efort pentru confortul șoferilor. După ce a scăpat de SC Eco Bau-Parc SRL, Primăria Reșița va pune propriile taxe pe anumite locuri de parcare din oraș, banii încasați ajungând în vistieria orașului.

În ședința ordinară de joi, 25 iunie, consilierii locali reșițeni au discutat și aprobat proiectul de hotărâre referitor la modificarea organigramei Primăriei, prin crearea Serviciului de Parcări Publice. În opinia primarului Ioan Popa, o astfel de inițiativă nu poate decât să aducă venituri importante la bugetul local. Noutatea pentru municipiul Reșița constă în folosirea unui sistem modern bazat pe introducerea în asfalt a unor pastile „inteligente”.

„După părerea mea, un astfel de serviciu era necesar, în condițiile în care am readus în patrimoniul Consiliului Local parcările pe care Primăria Reșița le-a dat în 2011 spre administrare SC Eco Bau SRL și de aproape un an ele sunt practic «abandonate». Mai bine zis, le-am lăsat la liber, fără să percepem taxe șoferilor. Să nu uităm însă că în toate cărțile de specialitate în domeniul urban se spune că este bine ca în zonele aglomerate, centrale și cu interes public mare, parcările să fie cu plată pentru ca oamenii să nu lase mașinile acolo zile la rând sau cu săptămânile, în condițiile în care mulți șoferi ar avea nevoie de jumătate de oră, o oră sau două să-și parcheze autovehiculele acolo”, a explicat Popa importanța proiectului de hotărâre adoptat.

La fel ca în alte dăți, primarul Reșiței nu s-a sfiit să recunoască că inspirația privind înființarea noului serviciu i-a venit de la primăriile din Cluj și Oradea, acolo unde municipalitățile din cele două orașe ardelene câștigă bani frumoși de pe urma parcărilor cu plată.

„Serviciul Public de Parcări Oradea încasează anual până la 2,5 milioane de euro, în timp ce Primăria Cluj are încasări anuale de 4 milioane de euro. E o sursă de venituri pentru buget extraordinar de importantă, în afara faptului că reglementează, într-o oarecare măsură, circulația autovehiculelor în oraș. În următoarele luni vom porni să punem la punct aceste parcări. La Victoria am început să asanăm flancul stâng al complexului, prin demolarea construcției de acolo și amenajarea a 25-26 de locuri de parcare, care se vor adăuga celor din spatele Victoriei, înspre blocurile dinspre Aleea Tineretului. Studiem cu câteva companii din țară sisteme de parcări cu pastile care vin introduse în asfalt. Sunt așa-zisele pastile inteligente care semnalează unui centru de date când a fost parcată mașina, dacă a fost plătit locul ocupat și alte lucruri legate de parcări”, a subliniat edilul-șef al Reșiței.

Primarul Nelu Popa spune că așa ceva se întâmplă în orașele civilizate și așa își dorește să se întâmple și în orașul pe care îl păstorește.