Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi România și cei ai administrației locale lugojene continuă să rămână fără soluții de rezolvare a problemelor de trafic de pe centura municipiului Lugoj, la intersecția cu drumul Tapiei.
În punctul respectiv, de la inaugurarea drumului, în vara anului 2008, s-au produs cel puțin 100 de accidente, multe dintre ele extrem de grave, soldate cu peste 20 de morți. Majoritatea acestor evenimente rutiere au ca bază nerespectarea regulilor de acordare a priorității, porțiunea respectivă fiind extrem de aglomerată din punct de vedere al traficului, în general dimineața, la prânz și seara, când mii de mașini merg sau se întorc dinspre zona industrială. Centura, cu regim de drum european, este de asemenea aglomerată, și tranzitată de nenumărate tiruri care se îndreaptă sau vin dinspre autostradă. Răbdarea multor șoferi este pusă la încercare, astfel că unii devin neatenți sau riscă, grăbindu-se să traverseze șoseaua. Un sens giratoriu sau o intersecție semaforizată ar rezolva problema, lucru știut și de cei care gestionează acest drum numit „al morții”.
În urmă cu mai bine de trei ani, reprezentanți ai Primăriei Lugoj, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, Poliției Rutiere Timiș, Poliției Lugoj, Consiliului Județean Timiș și ai firmelor multinaționale existente pe platforma industrială de pe drumul Tapiei au avut o întâlnire pentru a găsi soluții vizavi de problemele existente la intersecția din zonă, de pe centura Lugojului. Totul a rămas la nivel de vorbe, pentru că acolo nu s-a întâmplat nimic, în afară de alte accidente. În toți acești ani au mai murit oameni sau alții au rămas marcați pe viață. Nici acum, la început de 2019, nu se conturează vreo rezolvare acolo.
„Noi am respectat acolo toate angajamentele luate, acelea de a rezolva problema curentului pentru montarea de semafoare și trotuarele, pentru că legea nu ne permite să intervenim pe drumul european și nici pe cel județean, către Tapia. Ar fi o lucrare eficientă și s-ar realiza foarte repede. Firmele din zona industrială și-au luat un angajament și ar trebui să rezolve problema cu cei de la Drumurile Naționale”, ne-a spus primarul Francisc Boldea.
La mijlocul anului trecut, Poliția a găsit o soluție de avarie și a amplasat un radar, fără șofer, în parcarea din apropiere.