Reabilitarea Gării de Nord din Timișoara va începe în această vară, în cel mai fericit scenariu, iar până atunci Regionala CFR Timișoara a lansat o licitație pentru găsirea de supraveghetori ai lucărilor.
Potrivit site-ului de achiziții publice, CFR caută specialiști care să verifice execuția corectă a lucrărilor pentru obiectivul „Reabilitare faţadă, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timișoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1 și acces tunel pietonal”. Valoarea contractului este de 452.000 de lei.
Contractul pentru reabilitarea gării a fost semnat încă din 2020, dar autorizația de construire a fost emisă târziu. Autoritățile locale și CFR abia acum s-au pus de acord cu modul în care va arăta poarta feroviară de intrare în oraș.
„Deși târzie, în sfârșit s-a primit aprobarea, după 6 – 7 luni, astfel încât undeva în jurul datei de 15 – 20 iunie se va preda amplasamentul și vor putea să înceapă lucrările. Mi-aș fi dorit să înceapă mult mai devreme, dar înțeleg și ritmul administrației din Timișoara, un ritm care e unul tâbăr și liber”, a declarat, săptămâna trecută, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Peronul 1 va fi pavat cu plăci de granit și cu plăci speciale denivelate pentru nevazători. Vor fi montate și panouri fotovoltaice pentru producerea de energie.
Lucrările au fost evaluate, în 2020, la 20 de milioane de lei, dar acum prețul ar putea crește odată cu tarifele mult mai mari la energie și materiale de construcții. Gara de Nord ar trebui să aibă o nouă față în 2023.