Reabilitare și demolare! Expertizele tehnice pentru cele două poduri din Lugoj propun soluții complicate și costisitoare

Administrația lugojeană a anunțat că pregătește lansarea licitației pentru reabilitarea-consolidarea și reconstruirea podurilor rutiere din interiorul municipiului.

Demersul are în vedere lucrări la cele două poduri care leagă Lugojul Român de Lugojul German, respectiv Podul de Fier și cele două poduri din beton alăturate, unul construit în 1939, iar al doilea în 1986. Contrar tuturor discuțiilor anterioare despre rezistența podurilor lugojene și despre perioada de garanție a construcțiilor, planul prevede păstrarea Podului de Fier (inaugurat în anul 1902 din 185 de tone de grinzi de fier) pe structura actuală, deși a ieșit de mult din garanția dată de compania austriacă care l-a construit. În schimb s-a decis demolarea părții podului de beton ridicat în 1939 (partea de două benzi din aval de Râul Timiș a podului de beton, lărgit în 1986 cu alte două benzi) și ridicarea altuia nou. Secțiunea din Podul de Beton, construită în urmă cu 36 de ani va rămâne și va fi reconsolidată. Conform Primăriei Lugoj, deciziile în cazul ambelor poduri (de fier și de beton) se bazează pe expertizele tehnice executate.

„În perioada următoare vom lansa licitațiile pentru proiectare și execuție, intenția fiind ca în cursul anului 2023 să fie reabilitat Podul de Fier, iar după finalizarea acestuia să se reabiliteze și Podul de Beton. Cu privire la sumele necesare și soluțiile de intervenție, la Podul de Fier, având în vedere și Avizul Direcției pentru Cultură a județului Timiș, s-a ales soluția reabilitării structurii existente, fără schimbarea suprastructurii podului, suma necesară fiind de aproximativ 6 milioane de lei. La Podul de Beton, unde practic sunt două poduri alăturate, construite în perioade diferite, la o diferență de 47 de ani, intervențiile vor fi ample, respectiv se va păstra și consolida infrastructura și suprastructura existentă a podului construit în anul 1986, iar podul realizat în anul 1939 va fi înlocuit cu unul nou, costurile estimate fiind de aproape 19 milioane de lei”, a transmis Primăria Lugoj.

Finanțarea pentru cele două poduri este prevăzută a fi accesată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/