Raul Olajos, după o vizită în Târgul de Crăciun din Timișoara: „Am ratat și această oportunitate de a fi cu adevărat în atenția Europei”

raul olajos targ craciun

„M-am așteptat, mai ales în preajma evenimentului Timișoara Capitală Europeană a Culturii, să văd ceva din strălucirea Dresdener Striezelmarkt-ului”, spune consilierul județean USR Raul Olajos, după ce a vizitat Târgul de Crăciun organizat de Primăria Timișoara în centrul orașului. 

„Ca tot omul, am văzut la viața mea câteva Târguri de Crăciun, cel de la Viena, Budapesta, Bruxelles, Munchen… și, evident, cele din Timișoara de când se tot organizează. De bine de rău, îl avem de câțiva ani, cu sau fără «roata panoramică». Am înțeles constrângerile și provocările în anii de început: nu se găseau suficient de multe firme de profil să populeze oferta specifică de sărbători, s-a introdus zona gastronomică cu greu, a durat până au apărut producătorii maghiari prezenți în căsuțele cu pricina… etc. Cu cele 650.000 de luminițe, în acest an, târgul nu arată rău.”, a spus Raul Olajos, consilier județean USR PLUS Timiș.

Fostul lider al consilierilor județeni USR vine însă cu câteva precizări. În opinia sa, târgul ar fi putut avea ceva din strălucirea celor cu tradiție de peste granițe, mai cu seamă că ne apropiem de 2023 când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii. În plus, promovarea târgului de la Timișoara lasă de dorit, mai spune Raul Olajos.

„Pentru că avem un primar neamț 100%, m-am așteptat, mai ales în preajma evenimentului Timișoara Capitală Europeană a Culturii, să văd ceva din strălucirea «Dresdener Striezelmarkt-ului». Nu vorbim de bugete aici, știm că Dresda are o cu totul altă putere economică, deși comparabil demografic cu Timișoara metropolitană, ci în primul rând mă refer la promovarea evenimentului, atât național, cât mai ales internațional. Vă atașez link-ul celebrului Târg de Crăciun. Vă rog să intrați pe link și o să vedeți ce înseamnă accesibilitate, promovare și integrare de date cu tot ce are orașul Dresda de oferit. Găsim pe acest site programul, harta târgului, locurile de parcare, lista firmelor participante pe domenii, bilete de cumpărat pentru evenimentele care au loc. M-am așteptat ca «unsere Bürgermeister» să aibă inspirația să ia ca reper cel mai vechi Târg de Crăciun, mai ales că originile și networking-ul european mult lăudat i-ar fi permis măcar o vizită de lucru la Dirk Hilbert, Öberburgermeister-ul din Dresda. Sunt sigur că s-ar fi putut dezvolta chiar un parteneriat special pentru acest eveniment în Temeswar, mai ales în perspectiva Timișoara 2023 European Capital of Culture. Dar, am ratat și această oportunitate de a fi cu adevărat în atenția Europei, dacă tot vine anul Capitalei Europene a Culturii, în schimb avem 650.000 de luminițe, o pagină pe site-ul PMT și o trimitere la pagina de Facebook a Casei de Cultură, care postează ceva poze și se deschide spre cetățeni, solicitându-le și lor poze de la târg. Das sind alles.”, a concluzionat Raul Olajos.