Rafturile goale ascund de fapt rafturile pline ale micilor antreprenori! Ce nu învață românii din isteria stării de urgență?

Circulă în online de săptămâni bune imagini din hipermarketuri cu rafturi goale la produsele de bază și păreri împărțite ale românilor cu privire la „apocalipsa hranei”. Între timp, micii antreprenori ne așteaptă la magazinul din cartier cu rafturile pline. Cum gestionează micii antreprenori perioada de carantină și ce omitem în această perioadă de criză?

Distribuitorii din lanțurile de supermarketuri au anunțat oficial că se vor găsi alimente, însă apelează la bunăvoința oamenilor de a cumpăra rațional. Un bax de făină care se cumpără irațional nu numai că are toate șansele de a intra în perioada de expirare pentru că nu va fi folosit, dar cel mai important nu lasă posibilitatea altui cumpărător de a se aproviziona. Mai mult decât atât, faptul că la magazinele de cartier plătim cu câțiva bani în plus alimentele, pe termen lung se ajunge la progres, iar empatia trebuie să funcționeze în aceste zile.

Am căutat antreprenori și i-am întrebat cum văd ei perioada de criză și ce măsuri folosesc pentru a vedea binele în tot acest rău.

„Sunt niște măsuri incredibile luate într-un timp foarte scurt și mă bucură să văd oameni care dau dovadă de capacitate de adaptare și solidaritate. Și cred că ar trebui să facem asta cât mai mulți, dacă vrem ca, după ce trec toate astea, să ne luăm orașul și lumea înapoi”, pasaj preluat de pe https://roxanapuris.blog/. Roxana Puris este unul dintre antreprenorii care clădesc comunitatea orașului de pe Bega și care și-a croit visul, la propriu, într-un atelier de design personal. Am stat de vorbă cu ea, să vedem cum gestionează starea de urgență, stare care a trecut și peste ea și mica ei afacere din inima orașului.

(articol complet aici)

Sfaturi de la Roxana 

„În principiu, cred că cel mai important lucru este ca antreprenorii să se adapteze perioadei și situației actuale și să găsească soluții care îi vor ajuta să își mențină businessul în viață acum, dar și după ce toate astea trec”. Roxana a trecut în online producția ei personală pur.clothing. „Am creat deja o bază destul de solidă în ceea ce privește online-ul (majoritatea vânzărilor provin din comenzile online, iar pe Instagram avem o comunitate cu care comunicăm constant), dar mai ales acum am decis să ne apropiem mult mai mult de oameni, bineînțeles, în mod virtual. Postez foarte des pe pagină și am început chiar un #jurnaldepandemie, nu pentru a speria oamenii sau pentru a atrage mai multi clienți, dar pentru că este foarte important să avem cu toții mai multe perspective asupra oricărei situații”, ne spune Roxana Puris, antreprenor.

Roxana s-a gândit să facă un bine Spitalului de Boli Infecțioase din Timișoara, așa că profitul încasat din vânzarea kiturilor pur.kids în lunile martie și aprilie vor fi direcționate spitalului. „Eu consider că e o perioadă dificilă pentru orice antreprenor, dar este de datoria tuturor să se implice și să încerce să ajute, acolo unde e posibil. Pentru că avem nevoie ca energiile pozitive să circule prin lume, să nu ținem doar pentru noi lucrurile bune care se întâmplă. Să trăim mai minimalist, să investim mai mult în produse și servicii locale și să ne implicăm în comunitate. E o perioadă foarte bună și pentru branduri să își lărgească orizonturile, să încerce tehnici noi și să se apropie mai mult de clienți”, sfătuiește Roxana Puris.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/