Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș, a criticat modul în care au fost gestionate proiectele de infrastructură ale orașului de pe Bega.
În cadrul unei conferințe de presă, organizate la sediu USR din Timișoara, deputatul a declarat că în cazul Centurii de Sud ministrul Transporturilor nu a emis încă autorizația de construire, astfel că nu vor începe lucrările.
„Sunt patru, cinci proiecte gestionate la nivel național și pentru cel mai important, Centura de Sud, nu avem încă autorizație de construire. S-a semnat un contract și la începutul anului 2019 trebuia să înceapă lucrările. Nu există încă o aprobare definitivă a proiectului tehnic și vorbim de o creștere a costurilor inițiale cu 20%. Ne costă și timpul pierdut pentru români, timișeni, timișoreni pentru că nu avem un drum. În aprilie 2017, Guvernul PSD condus de Sorin Grindeanu a zis că nu face o actualizare de proiect și dă drumul la un mers accelerat al proiectului. Dar din păcate acest sector de drum se va construi pe o bandă de sens, care nu prea mai e de secol XXI”, a spus Cătălin Drulă.
Deputatul USR a atras atenția și asupra proiectului de lărgire la patru benzi a DN 69 Timișoara – Sânandrei, în cazul căruia licitația nu a fost urcată pe SEAP. „De jumătate de an are toate avizele și tot ce îi trebuie. Am verificat și proiectul nu este încă licitat. În cazul autostrăzii Lugoj-Deva cuprins între Holdea și Coșevița unde lipsesc nouă kilometri trebuia să se construiască acele tuneluri. E 14 februarie și licitația e suspendată. Acest proiect nu s-a mișcat nici măcar o zi. Trăim ziua cârtiței. Vorbim de aceleași proiecte, aflate în același stadiu. Fie că vorbim de PNL sau de PSD pare să existe o lipsă de interes politic”, a mai spus Drulă.
Au fost semnalate probleme și în cazul Centurii de Vest și a autostrăzii Timișoara-Moravița, proiecte care au studii de fezabilitate, dar pentru care nu a fost demarată procedura de licitație.