Proiecte și programe la școală în sprijinul elevilor din Măgura

Deși într-o zonă săracă a orașului Bocșa, școala din Măgura oferă cele mai bune condiții elevilor atât în clădire, cât și din punctul de vedere al sistemului de învățământ.

Proaspăt renovată, Școala Gimnazială Nr. 2 din Bocșa oferă elevilor programe și proiecte ce vin în sprijinul lor. La ora actuală se desfășoară programul „A doua șansă, o nouă șansă” din cadrul căruia face parte și proiectul „Școală după școală”, amândouă cu rolul de a ajuta copiii din zona Măgura ce provin din familii sărăcuțe și defavorizate.

„A doua șansă, o nouă șansă” este un proiect ce le permite elevilor să își continue cursurile într-un regim special, un fel de fără frecvență. Astfel, de trei ori pe săptămână, după orele normale, școlarii se întâlnesc în sălile de clasă cu cadrele didactice din școală și învață lucrurile pe care le-ar fi învățat în primii ani de școală, într-un ritm mai alert. „Este al doilea an când avem implementat acest proiect. Elevii urmează cursurile pentru clasa a V-a, a VI-a și a VII-a într-un an și apoi în anul II de studiu fac clasa a VIII-a. Am terminat cu anul I anul trecut și acum acei copii sunt în anul II, dar am înscris și alți elevi în primul an, pentru că au mai fost doritori să ia parte la acest program”, a precizat Olivera Cîlnicean. Orele se desfășoară luni, marți și miercuri pentru elevii claselor mari, și pentru cei mici, programul este de vineri până duminică, de la 12:00 la ora 18:00 sau de la ora 14:00, în funcție de orarul profesorilor. Această oportunitate se conturează într-o adevărată șansă, în special pentru cei care nu își permit să termine cursurile în program normal, fie din cauză că sunt nevoiți să muncească, fie din cauză că nu dispun de resurse financiare suficiente pentru atâția ani de școală.

Al doilea proiect, ce face parte din Programul „A doua șansă, o nouă șansă”, este  „Școală după școală”, unde cadrele didactice vin în zilele de luni, marți și joi, după școală, și stau cu copiii care au probleme sociale, fac temele și le dau micuților câte un sandwich adus de o firmă ce este plătită tot de proiect.

Romi nedeclarați

Singurul minus este faptul că, deși locuitorii zonei și elevii care frecventează școala sunt în proporție de 90 la sută de etnie romă, nu sunt declarați, ceea ce împiedică obținerea de fonduri prin proiecte ce vizează această minoritate. „Aici în zonă sunt 100 la sută romi, dar nedeclarați și tocmai de aceea nu pot să accesez fonduri pentru ei. Soluția a fost să merg pe grupuri dezavantajate, doar așa am obținut proiecte”, a explicat directorul școlii, Olivera Cîlnicean.

Un alt sprijin major pentru copiii de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Măgura este colaborarea de patru ani pe care unitatea de învățământ o are cu Fundația „Triumful Inimii”. Astfel, acest parteneriat presupune ca un număr de 35 de elevi să meargă zilnic, la ora 12:30, la sediul Fundației pentru a lua prânzul și pentru a-și face temele. „Marele nostru câștig este parteneriatul pe care îl avem, acum al patrulea an la rând, cu Fundația «Triumful Inimii». Avem un număr de 35 de elevi care merg zilnic de la 12:30, vine microbuzul după ei, iau masa, își fac temele, diferite activități recreative, iar la ora 16:00 microbuzul îi duce acasă. Părinții sunt liniștiți că micuții au mâncat, temele sunt făcute, nu mai au treaba lor”, a povestit Olivera Cîlnicean.