Producătorii locali din Banat s-au mutat pe internet! Prin piața virtuală „s-au plimbat” și persoane diagnosticate cu COVID-19

1000x100 (2) STPT job 1000x200
publicitate in ziar Casa Auto Timisoara
po 1000x100px (3) untitled design set 970x90 px
1000x100 Cuib de vise 1000x100
1000x100 (2) mbmr 1000x100
1000x100 (2) untitled design set 970x90 px
casinoherculane by sungarden
untitled design set 970x90 px
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24
casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Producătorii locali din județul Timiș s-au adaptat, în timpul pandemiei, mai repede decât se așteptau. Piața s-a mutat pe internet, iar clienții, în loc să vadă în fața ochilor tarabe pline cu produse, printre care se mai zărea și câte un cântar, stau acum în fața calculatorului și, cu mouse-ul în mână, „navighează” din fotografie… în fotografie. Grijă mare, spun unii. În secolul XXI pozele pot fi trucate, iar produsele nu satisfac uneori preferințele cumpărătorilor.

De la mezeluri și legume până la fructe, miere, zacuscă și flori! Toate se vând acum pe internet. Facebook-ul, de exemplu, e plin de grupuri în care s-au înscris mii de oameni. Printre ei se află și Ramona Mihaela Risti, un producător local din comuna Giroc, județul Timiș.

Ramona a deschis ușa de la „cămară” și a prezentat, pe scurt, produsele. „Avem momentan salam de vară, salam picant, salam cu cașcaval, mici, cârnăciori cu cașcaval austrieci, cârnați tradiționali, iar din toamnă vom livra și alte produse. Mezeluri de casă”.

În continuare, povestește că „socoata” s-a mutat din „târg” în online odată cu pandemia. Persoana căreia îi place fotografia poate lăsa un comentariu cu comanda dorită, iar vânzătorii distribuie produsele la domiciliu. În anumite cazuri, transportul este gratuit.

„Noi făceam strict pentru noi mezeluri și cunoștințele noastre ne spuneau să le vindem și lor. În perioada pandemiei, când știm că lumea nu poate să iasă afară din casă, am hotărât să ajutăm și noi cumva. Livrăm în Timișoara și în comunele limitrofe: Sânandrei, Dumbrăvița, Chișoda, Moșnița, Urseni.”, a mai explicat producătorul.

Comenzi de la clienți, diagnosticați cu COVID-19

Comenzi au fost făcute chiar și de pe patul de spital, spune Ramona. Pacienți cu COVID-19 au contactat-o pe internet și au comandat mezeluri. Produsele au fost distribuite familiilor pacienților, aflate în izolare la domiciliu pentru 14 zile.

„Am avut comenzi de la persoane diagnosticate cu coronavirus. Voiau să trimită la familie, pentru că ele erau în spital, de exemplu. M-au rugat să trimit familiei pentru că familia nu poate să iasă afară din casă pentru 14 zile pentru că erau în izolare. Distribuiam produsele și le lăsam la ușa blocului sau unde locuiau. În acest fel i-am putut ajuta.”, a mai povestit Ramona.

Grijă mare însă, pentru că nu toți oamenii sunt de încredere. Fotografiile pot fi trucate, iar odată plasată comanda, clienții se pot trezi cu surprize neplăcute.

1000x100 (3) 1000x100 (4)
untitled design set 970x90 px
1000x100 casinoherculane by sungarden gif card de energie dacus 1000x100
STPT job 1000x200
Muzeul TM
gif card de energie dacus 1000x100
Banner Forta Dreptei tm 1000x100 1000x100 (4)
publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100
publicitate ziar expresb 1000x100
1000x100 (3)
promovare banner maxagro Muzeul TM
gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

„Eu când am cumpărat alimente de pe internet, am cam dat greș. Ultima dată, acum o lună sau două, am luat niște ciuperci și le-am aruncat la gunoi. Noi îi rugăm pe clienți să ne anunțe dacă cumva am dat greș, pentru că poate nu ne dăm seama deși noi păstrăm rețetele. Dar se poate întâmpla ca un produs să fie fiert mai mult decât ar trebui sau la o altă temperatură, iar aroma să nu mai fie aceeași. E mai bine să ne spună decât să îi pierdem. Noi vrem să creștem pe piață.”, a mărturisit Ramona.

A trecut mai bine de jumătate de an de când România se confruntă cu pandemia COVID-19, dar când se va termina acest coșmar, piața online nu va dispărea. Cel puțin asta susține Ramona, care este de părere că varianta este mult mai confortabilă atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători.

„Vrem să continuăm. Este mult mai comod decât să organizăm o întâlnire. Pentru că lumea este foarte ocupată, fie nu reușește să ajungă pentru că nu are timp și atunci vrem să mulțumim pe toată lumea. E mult mai accesibil. Punem fotografii, oamenii comandă și noi livrăm la domiciliu. Noi nu lucrăm să avem stoc de produse. Dacă ne sunați vinerea, poate nu mai avem anumite produse. La noi livrările se fac vinerea și sâmbăta. Pentru că livrăm produse proaspete, nu livrăm nimic congelat.”, a mai povestit Ramona Mihaela Risti.

Pe lângă grupurile existente deja pe Facebook, au apărut și aplicații, iar Grupul de Acțiune Locală Timișul de Centru a realizat o platformă online, care reunește toți producătorii aflați în piețele timișorene.

Surse foro: Facebook


1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
1000x100 (2) STPT job 1000x200
publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
1000x100 untitled design set 970x90 px
Muzeul TM
banatica 1000x100
Muzeul TM
versay aprilie 980x120 px banatica 1000x100
banner td untitled design set 970x90 px
Brantner 1000x100px Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/