În fiecare campanie electorală desfășurată la Reșița din 2004 încoace, tema principală abordată de candidați a fost cea referitoare la locurile de muncă. La atragerea investitorilor serioși și la acordarea unor facilități menite să încurajeze mediul de afaceri. Voință a existat, doar că, de la mandat la mandat, constatăm că nu se întâmplă nimic din acest punct de vedere.
Ioan Popa a fost convins că va sparge în sfârșit gheața, că va aduce la Reșița investitori importanți pe piața forței de muncă din România, ba mai mult, că salariile pe care le vor primi reșițenii îi vor determina să nu mai plece peste granițe la muncă. După patru ani și jumătate, nu înțelege de ce nu a reușit să aducă acești investitori pe malul Bârzavei.
„Dacă e să-mi contest ceva, îmi reproșez mie personal un lucru, am mai spus asta și nu mă feresc să o fac, m-aș fi așteptat și am sperat să aduc în acești patru ani unu, doi, trei investitori de marcă în oraș care să genereze masiv locuri de muncă. Nu a fost să fie, nu am reușit și nu-mi explic, sincer, de ce nu s-a întâmplat așa ceva, dar nici nu încerc să pun lucrurile pe seama pandemiei, a crizei economice, a fostei guvernări proaste ș.a.m.d. Tocmai din acest motiv mă aplec peste inovare-cercetare și am creat această Agenție de Dezvoltare Reșița SRL care să gestioneze parcul industrial și potențialul de dezvoltare economică a orașului, în ideea că, dacă avem o echipă mai mare, poate vom reuși să atragem investitorii cu potențial. Repet, este singurul lucru pe care mi-l reproșez”.