Primarul Caransebeșului: „Nu vânăm taximetriști, dar nu suntem sat fără câini!”

sedinta csb

După principiul: unde-i lege nu-i tocmeală, Felix Borcean se arată intransigent cu șoferii de taxi. Zece autorizații emise pentru transportul în regim de taxi și în regim de închiriere au fost suspendate în această lună de Primăria Caransebeș, ca urmare a depășirii vechimii autoturismelor pentru care au fost emise autorizațiile.

În cea mai recentă ședință a Consiliului Local Caransebeș, la punctul Diverse, a fost adusă în discuție și problema mașinilor de taxi cu o vechime mai mare de 10 ani, și care, conform legii, trebuie scoase din circulație. Subiectul a fost deschis de reprezentanta unei firme de taxi din municipiu care susține că din cauza încasărilor mici, spre deloc, din perioada pandemiei, nu a putut să-și înnoiască parte din vehiculele aflate-n circulație, riscând acum să rămână pe tușe luni bune.

Am și eu o întrebare pentru dumneavoastră, domnilor consilieri, domnule primar. În pandemie, a venit cineva în ajutorul transportatorilor în regim de taxi, pentru că mașinile nu au avut ce plimba din cauza restricțiilor. După pandemie a venit cineva cu propuneri legate de vreun ajutor pentru acești  oameni care din asta trăiesc? Avem nevoie de o perioada de timp pentru a putea schimba mașinile, pentru că nu s-au produs mașini și nu am avut cu ce le schimba și nici cu ce le cumpăra, pentru că încasările noastre au fost aproape zero. Deci, asta este întrebarea, puteți face ceva pentru transportatorii de taxi?”, a spus reprezentanta firmei de taxi.

În cor, mai mulți consilieri i-au răspuns femeii: „Păi acum ce să mai facem, că nu mai este pandemie. Trebuia să veniți atunci!”.

Văzând nedumerirea de pe fețele colegilor, primarul Felix Borcean a intervenit și a încercat să lămurească situația: „Având în vedere că o mașină de taxi după 10 ani trebuie scoasă din circulație, doamna dorește prelungirea autorizației, până la achiziționarea noilor mașini, pentru că a fost acea perioadă când nu se puteau cumpăra mașini, pentru că nu se fabricau.”

Spre final, discuțiile s-au mai relaxat, concluzia consilierilor fiind aceea că dacă taximetriștii în cauză pot face dovada că au început procedurile pentru achiziționarea vehiculelor noi sunt de acord să li se prelungească autorizația până la sosirea autoturismelor, condiția fiind aceea ca și reprezentanții Compartimentului Autorizații, Control Comercial să-și dea aprobarea.

În conferința de presă susținută la finalul ședinței de CL, primarul Borcean a explicat că în Caransebeș, la acest moment, există mult prea multe mașini comparativ cu numărul de locuitori.

Noi avem vreo 240 – 260 de mașini de taxi. Fără activitățile ilegale, clandestine. În condițiile în care avem și transport public în comun, la 20.000 de locuitori, cât mai suntem acum în Caransebeș, că tot ne-am numărat la recensământ, ar trebui să avem în jur de 80 de mașini de taxi, dacă nu și mai puține, conform regulamentului. Tocmai de aceea mi se părea nejustificată intervenția doamnei legată de pandemie pentru că pandemia, cu părțile bune și rele pe care le-a avut, ar fi trebuit și în domeniul acesta să regleze piața, dar se pare că nu a reglat-o. Numărul de taximetriști nu a scăzut, ceea ce înseamnă că activitate este profitabilă la nivelul municipiului, deci nu știu cum aș putea eu interveni să îi ajut din moment ce activitatea este prosperă. Să le creezi facilități în condițiile în care numărul de taxiuri este de trei ori mai mare decât cel firesc în municipiul Caransebeș?! Deci nu vânează nimeni pe nimeni. Sunt verificări firești care trebuie făcute, pentru că nu putem lăsa la voia întâmplării această activitate, la fel cum nu se lasă la voia întâmplării nicio activitate în domeniul comercial și nu numai, și atunci sigur că trebuie să existe astfel de verificări, care evident că nu sunt plăcute. Dacă nu ești în regulă, sigur că vei suporta niște consecințe! Ca în orice domeniu, nu este un sat fără câini.”, a concluzionat Borcean.