„Primarii ar trebui să-ntindă mâna investitorilor privați din turism“

Turismul balnear actual: tratament medical sau facilități de petrecere a timpului liber? Răspunde Adrian Voican, președintele Asociației pentru Promovare și Dezvoltarea Turismului Prahova.

Turismul este caracterizat ca fiind un fenomen cu un rol definitoriu în existența oamenilor, ale cărui efecte, directe și pozitive, impacteaza mai multe sectoare ale societății: economic, social, cultural, educativ.

Datorită amplei viziuni pe care individul o are la momentul actual, în contextul unei lumi moderne, dar și datorită avântului tehnologic, preferințele acestuia, atunci când optează pentru turismul balnear, spre exemplu, au devenit mult mai complexe decât în urmă cu două decenii. Acest lucru este confirmat de Adrian Voican, președintele Asociației pentru Promovare și Dezvoltarea Turismului Prahova, care declară: „În trecut, oamenii veneau pentru tratamente medicale, în 80-90% din cazuri. În momentul în care hotelurile s-au renovat și avem hoteluri de 4 stele, cu multe facilități de petrecere a timpului liber, lucrurile au devenit foarte deschise. Poate că un membru al familiei vine și face niște tratamente medicale, dar un alt membru al familiei, care nu are o suferință, vine și se bucură de un tratament de înfrumusețare sau de relaxare. Aceștia au ocazia, în timpul liber, să viziteze și împrejurimile, dacă sunt atracții turistice”.

Totodată, Voican subliniază că, în cazul investițiilor private de 4 stele, turiștii pot foarte bine să îmbine utilul cu plăcutul, pe lângă relaxare, aceștia având posibilitatea de a rezolva și chestiunile ce țin de business: „Un hotel de 4 stele, cu sală de conferință și dotări specifice, va organiza și conferințe, va fi un centru de business”.

Managerul agenției de turism Bibi Touring atrage atenția că, dacă investești și aduci valoare într-o anumită zonă, lucrurile se multiplică rapid. În același timp, Voican explică că mentalitatea noastră este cea care ne-a pus bețe-n roate de-a lungul anilor, românii demonstrând că au bani să investească în petrecerea timpului liber și fără ajutor de la stat: „Noi nu credeam că oamenii în România au bani să petreacă într-un hotel scump, cu o masă scumpă, cazare scumpă și să mai aibă bani și pentru tratamente medicale și de înfrumusețare. Aveam concepția că, dacă nu ne dă statul o subvenție, nu putem să beneficiem de așa ceva. Ei bine, ne-a contrazis realitatea! Cineva, la un moment dat, a făcut un complex de 5 stele în România, la Felix, și se vinde cu șase luni înainte. Abia aștept să văd că alții se trezesc și zic: e loc pe piață foarte mult, haideți să facem mai multe complexe de 5 stele în România. Atunci să vedeți că România poate să fie și o destinație de 5 stele”.

Pe lângă investitorii privați, președintele APDT Prahova trage un semnal de alarmă și în ceea ce-i privește pe primari – responsabili la rândul lor de potențarea turismului în zona pe care o conduc din punct de vedere administrativ: „Primarii ar trebui să-ntindă mâna investitorilor privați, pentru că ei sunt în slujba comunității, iar turistul care alege o destinație o alege și după cum arată stațiunea în sine, centrul, aleile, iluminatul, curățenia, deci, pentru locația în care locuiesc, dar și pentru restaurantele sau unitățile de alimentație din împrejurimi. Asta pentru că nu vor sta oamenii să mănânce numai la restaurantul hotelului”.

Referitor la pretențiile turistului secolului XXI, Adrian Voican scoate în evidență pachetul complet de care acesta poate beneficia în stațiunea Băile Herculane și pariază optimist că lucrurile se vor dezvolta și mai mult în viitor pe acest segment turistic (turismul balnear): „La Herculane e un vis. Să mergi să vezi Cascada Bigăr, să te plimbi pe Dunăre, să mergi la Cazane, să vezi chipul lui Decebal, să vizitezi mănăstirea de la Orșova etc. Ai multe lucruri de făcut aici, în zonă. În plus, beneficiezi de un tratament de calitate cu ape sulfuroase, care sunt un fel de top al apelor minerale din România. Iar aceste investiții de 4 stele sperăm noi că nu vor rămâne singura floare cu care să se facă primăvară, ci vor fi și altele. Vedem că sunt în construcții astfel de unități. Eu pariez optimist pe acest segment turistic, la fel cum am pariat și în urmă cu 15 ani”.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/