Primăria Timișoara publică toate cheltuielile pe care administrația locală și instituțiile din subordine le au lunar

Portalul transparenta.primariatm.ro a fost lansat de Primăria Timișoara și conține informații cu privire la modul în care sunt cheltuiți banii municipiului. 

Pe transparenta.primariatm.ro vor fi publicate informații etapizat despre ce facturi a plătit administrația publică locală și instituțiile din subordine.

„Cum sunt cheltuiți banii orașului? Ce plăți a făcut școala la care merge copilul dumneavoastră? Cât a costat o lucrare de reparații în cartier? Dar renovarea unei aripi de spital? Cât a cheltuit primăria pe hârtii? Aceste informații pot și trebuie să fie transparente. Vrem să creștem accesul la informație publică prin colectarea și publicarea sistematică a datelor.”, se arată pe portal.

Pagina web e parte din proiectul „primăria de sticlă”, anunțat de Dominic Friz încă din campania electorală.

„Spre exemplu, puteți să vedeți cât a costat o lucrare într-un cartier și vom extinde acest proiect din ce în ce mai mult. Momentan găsiți acolo toate plățile efectuate în februarie și sperăm ca prin acest demers să creștem nu doar accesul la informația publică, ci și să stimulăm pe toți cei care cheltuiesc bani publici să o facă astfel încât să nu ne fie rușine când lumea știe pentru ce cheltuim bani publici.”, a explicat primarul Dominic Fritz.

La începutul anului, Dominic Fritz declara că i-a cerut consilierului său Val Mureșan să lucreze la un raport de digitalizare și chiar dacă nu sunt bani pentru a plăti experți cu care să lucreze la o strategie în acest sens, primarul vrea să îi facă și pe angajați să folosească mai multe mijloacele electronice de comunicare.

CITEȘTE ȘI: Fritz începe digitalizarea primăriei cu funcționarii publici: „Din 600 de angajați, 108 au trimis în medie un mail pe zi” 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/