Primăria Timișoara, credit de 20 milioane euro pentru a putea asigura cofinanțările la proiectele europene

Primăria Timișoara a decis să ia un credit de 20 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, astfel încât să poată asigura cofinanțarea unor proiecte europene pe care le derulează, printre care achiziția de noi tramvaie și modernizarea Căii Bogdăneștilor. Împrumutul va fi returnat în 15 ani, dobânda fiind de doar 1,15%.

În acest moment, Primăria Timișoara derulează mai multe proiecte finanțate cu bani europeni cu scopul modernizării transportului în comun și al mobilității în oraș. În condițiile în care nu are suficienți bani pentru a asigura cofinanțarea necesară, reprezentanții municipalității intenționează să ia un credit de 20 de milioane de euro, pe care-l vor achita în 15 ani.

Acest proiect (n.r. privind achiziționarea a 44 de autobuze electrice) ca și alte proiecte de transport în comun și de mobilitate în Timișoara presupun o cofinanțare destul de consistentă din partea bugetului local. De exemplu, pentru lucrarea pe Calea Bogdăneștilor este un proiect european, dar finanțăm cam 40% din proiect. Și pentru tramvaie avem o parte de cofinanțare, și pentru aceste autobuze avem o parte de cofinanțare. Ăsta este motivul de ce ne-am decis să accesăm un credit pentru aceste cofinanțări și în ultimele luni am avut mai multe discuții și negocieri cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, cu BERD-ul, care este o bancă de dezvoltare, și am ajuns la un acord principal cu ei pentru un credit de 20 milioane euro care să cofinanțeze proiectele noastre de tramvaie și pe Calea Bogdăneștilor. Rambursarea se va face în 15 ani, la o dobândă de 1,15%. Este o dobândă incredibil de mică. Sunt bani pe care putem să-i luăm foarte ieftin. Primii trei ani este perioada de grație, apoi intrăm cu rambursare lunară”, a declarat primarul Timișoarei.

leader board 728 x 90 px

Dominic Fritz a mai explicat că, în acest moment, instituția are un grad de îndatorare destul de scăzut. De asemenea, edilul-șef susține că vrea să colaboreze pe termen lung cu BERD-ul.

BERD-ul este o bancă care vrea să finanțeze investiții în mobilitate verde și este interesată să susțină toată reforma transportului public în Timișoara. De aceea vom beneficia și de o asistență tehnică pentru restructurarea traseelor de transport public, pentru restructurarea STPT-ului, dar și pentru actualizarea planului de dezvoltare durabilă. Fără un plan actualizat nu vom putea în viitor să accesăm fonduri europene. De fapt, intrăm într-un parteneriat cu BERD-ul. Pe de o parte, ei ne dau bani pentru proiectele strategice în transportul în comun, pe de altă parte, ne dau consultanță și ajutor cu experții lor pentru schimbările sistemice și reformele de politici publice în transportul în comun, de care avem nevoie”, a detaliat Dominic Fritz.

Intenția Primăriei Timișoara de a lua un credit de 20 de milioane de euro va fi supusă votului consiliului local, urmând ca apoi să aibă loc negocierile finale pentru încheierea contractului.