Primăria Timișoara, acuzată că doar vrea să ia bani în plus de la șoferi prin noul regulament de parcare

Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara critică noul regulament de parcare pregătit de primărie și susține că îi va afecta în mod negativ pe foarte mulți posesori de mașini. „Extinderea sistemului de parcări pe străzi în care nu s-au construit parcări, ci doar marcări cu vopsea, nu este corectă. Întâi să se facă loc de parcare și apoi să se stabilească taxe”, transmite FALT.

Noul regulament de funcționare a sistemului de parcare TimPark în Timișoara este criticat de către Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara (FALT), un ONG alcătuit din aproape 3.600 de asociații de locatari și proprietari. Reprezentanții FALT susțin că regulamentul, în forma actuală, va afecta negativ foarte mulți posesori de mașini.

Vă reamintim că noua conducere a Primăriei Timișoara dorește, printre altele, ca parcarea să se realizeze cu plată pe 15% din străzile orașului, iar în zona centrală să nu se mai emită abonamente, cu scopul descurajării staționării pe perioade lungi de timp.

leader board 728 x 90 px

Pentru început, FALT arată că sunt incluse prea multe instituții care beneficiază de abonamente gratuite. „Solicităm ca acele instituții să își plătească și ele parcări ca și orice cetățean de rând. Cum ar fi dacă s-ar merge mai departe și s-ar spune ca aceste instituții să nu plătească utilitățile. Ne surprinde un număr mare de abonamente gratis care sunt pentru Primăria Municipiului Timișoara, care are 40 de abonamente (20 primăria + 20 Poliția Locală). Nu știm dacă primăria chiar are 20 de mașini alocate. Nu înțelegem de ce acestea pot parca pe domeniul public fără a plăti așa cum plătesc cetățenii sau alte persoane juridice”, a transmis ONG-ul timișorean.

De asemenea, FALT mai atrage atenția asupra faptului că sunt foarte multe instituții publice care au parcări rezervate, iar cetățenii care au treabă la acestea nu găsesc un loc de parcare. Totodată, reprezentanții ONG-ului propun ca numărul locurilor de parcare pe care firmele le pot închiria să fie limitat. „Agenții economici ar trebui să își construiască propriile parcări și nu să închirieze locuri de parcare aparținătoare domeniului public. Așa cum la orice construcție la autorizare se impune un număr de locuri de parcare și agenții economici ar trebui să fie de tratați la fel. Suntem cu totul de acord cu închirierea unor locuri de parcare dacă ele ar fi destinate pentru cei care apelează la acest instituții și nu pentru angajații proprii. Procentul de 30% este mult prea mare, cu excepția locurilor de parcare de la spitale”, este de părere FALT.

Totodată, reprezentanții ONG-ului timișorean sunt nemulțumiți și de faptul că primăria dorește să mărească intervalul orar în care se impune plata locurilor de parcare publice.

Se prevede mărirea intervalului orar, în loc de 08.00 – 17.00 cu 08.00 – 20.00 în viitor, și nu înțelegem care este raționamentul, pentru că după ora 17.00 nu mai e aglomerație decât dacă dorim bani în plus de la cetățeni. La fel, nu înțelegem de ce se aplică sistemul și în zile de sâmbătă în zona roșie, galbenă și albastră; iar în zona verde s-a introdus de luni până duminică, tot între orele 08.00 – 20.00. În alte țări din UE, precum Austria, nu există un sistem de parcare pentru zilele de sâmbătă și duminică, precum cel inițiat de TimPark”, transmite Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara.

FALT mai vorbește și despre faptul că problema locurilor de parcare din cartiere nu va fi rezolvată prin introducerea unor abonamente de tip rezidențial, pe baza cărora se va putea parca între orele 17.00 și 08.00. O soluție ar fi interzicerea microbuzelor sau a altor mașini de firmă în cartiere, susține ONG-ul timișorean.

Măsura ca toți proprietarii de autovehicule să dețină abonament de tip Rezident nu rezolvă problema locurilor de parcare, în afara faptului că se mai încasează niște bani în plus, după ce că plătim impozit pe mașină, acum ajungem să plătim și abonament tip Rezident, respectiv 110 lei în zona I, 90 lei în zona II, 70 de lei în zona III, dar după ce se aplică abonamentul tip Rezident, nu avem certitudinea că nu va crește valoarea lui, așa cum a crescut abonamentul combinat de la ~ 560 lei la ~777 lei, deși se spune că s-a majorat cu inflația”, explică cei de la FALT.

Reprezentanții ONG-ului nu sunt de acord nici cu abonamentul combinat, pe care-l consideră „o sursă de venit nejustificată pentru primărie. Extinderea sistemului de parcări pe străzi în care nu s-au construit parcări, ci doar marcări cu vopsea, nu este corectă; întâi să se facă loc de parcare și apoi să se stabilească taxe. Dacă nu se vor face parcări în cartiere pe mai multe nivele, problema nu se va rezolva decât într-o infirmă rezolvare”.

În final, FALT transmite Primăriei Timișoara că nu ar trebui să se renunțe la posibilitatea de a plăti parcarea prin SMS pe o oră sau pe o zi, lucru care nu se mai regăsește în noul regulament.

Primăria Timișoara organizează cea de-a doua dezbatere publică pe marginea noului regulament de parcare publică în data de 18 octombrie, de la ora 16.00.