Primăria Reșița iese din Evul Mediu. Crina digitalizează relațiile cu publicul!

În contextul în care în toate orașele civilizate problemele cetățenilor se pot rezolva online, fără ca oamenii să aștepte ore în șir la cozi interminabile, la Reșița circuitul hârtiilor îi îngroapă pe cetățeni, ai căror nervi sunt întinși la maximum. Mai ales, în caz de urgență!

Prin urmare, pe termen scurt, viceprimarul cu atribuții de primar, Ioan Crina, își dorește să rezolve această problemă. „Primăria suferă, să zic așa, de o informatizare generală. În special, de un document manager, cred că mă înțelegeți. Circuitul hârtiilor (…) de ani de zile m-a deranjat. Și să vă spun, nu știu câți dintre dumneavoastră știți, dar vine omul cu o hârtie la registratură, registratura așteaptă până la ora 14, când îmi aduce mie poșta (…) Dacă reușesc să o fac în tip util, să o ia curierul până la ora 4.00 și să plece spre servicii, bine, dacă nu, asta se întâmplă dimineață. Dimineața, șefii de direcții, de birou o iau, o prelucrează, dau sarcini și, de multe ori, o hârtie care în mod normal ar putea fi returnată în 5 – 10 minute, ajunge să dureze și o săptămână. Este o problemă majoră a administrației”, a precizat Crina.

Viceprimarul spune că există o anumită reținere în administrație pentru acest gen de servicii, dar speră ca în cel mai scurt timp posibil să poată implementa un serviciu de acest gen.

„Intenția mea presupune, practic, informatizarea. Cred că mai mult este vorba de școlarizare. Un program nu poate costa. Eu zic că se poate rezolva cu fetele noastre, fără să mergem la Bruxelles”, a concluzionat liderul administrației publice locale.