Primăria înființează Asociația pentru Promovarea Timișoarei, cu scopul de a atrage mai mulți turiști și companii

piata victoriei timisoara

Primăria Timișoara intenționează să înființeze o asociație pentru promovarea orașului din punct de vedere turistic, economic, cultural și educațional, un proiect de hotărâre în acest sens fiind votat de consiliul local.

Consiliul Local Timișoara a votat în ședința de ieri un proiect de hotărâre cu privire la aprobarea înființării Asociației pentru Promovarea Timișoarei. Ideea îi aparține primarului Dominic Fritz, noua asociație a municipalității urmând să aibă rolul de a promova orașul din punct de vedere turistic, economic, cultural și educațional prin punerea în valoare a atuurilor pe care Timișoara le are.

Ultimii ani au demonstrat că acest uriaș potențial al orașului nu a fost suficient de mult exploatat. Timișoara a generat multe inițiative independente de promovare, neavând, însă, o voce suficient de puternică pentru ca orașul să devină mai vizibil și mai atractiv pentru oameni de afaceri, turiști, profesioniști de valoare etc. Promovarea orașului trebuie să fie rezultatul unui larg parteneriat între administrație, mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă și cetățenii Timișoarei, formând o punte între potențialul orașului nostru și utilizarea acestui potențial în beneficiul comunității locale. În acest sens, am propus constituirea Asociaţiei pentru Promovarea Timișoarei. Asociația pentru Promovarea Timișoarei va fi punctul central responsabil pentru promovarea orașului Timișoara, pe plan intern și pe plan extern, prin dezvoltarea și implementarea unui concept integrat de marketing al orașului, dezvoltând o rețea extinsă de parteneri, voluntari și sponsori”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

leader board 728 x 90 px

Pe lângă Primăria Timișoara, membrii fondatori ai asociației sunt: Asociația Patronală Ho-Re (Hoteluri și Restaurante) Timişoara, Societatea Națională Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, Iulius Town și Asociaţia Breasla Ghizilor. În timp, sunt așteptate și alte asociații sau firme să se înscrie.

Primăria Timișoara intenționează să își asume o cotizație mai mare față de ceilalți asociați. Astfel, pentru plata cotizației, propusă la valoarea de 250.000 lei, Primăria Timișoara se va folosi și de taxa hotelieră.

Asociaţia va fi un lider local strategic pentru dezvoltarea, gestionarea şi promovarea unitară a destinaţiei Timişoara şi va coordona eforturile de realizare şi implementare a conceptului de „economie a vizitatorilor”, care presupune abordarea complexă a promovării intereselor şi imaginii municipiului şi cetăţenilor săi. Asociaţia pentru Promovarea Timișoarei va coagula toţi actorii interesaţi şi va depune eforturile necesare în promovarea oraşului ca: destinaţie turistică atractivă; centru regional dinamic şi pol de dezvoltare economico-socială, care oferă multiple oportunităţi pentru investiţii; vechi şi renumit centru pentru studii, cercetare şi încurajarea iniţiativelor studențești; importantă poartă aeriană internaţională; centru cultural şi artistic activ şi creativ; oraş deschis, multicultural, cosmopolit şi primitor, care oferă condiţii şi şanse foarte bune pentru locuit, muncă şi trai. Astfel, asociaţia va avea un efect de sinergie între diverse servicii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi parteneri publici şi privați interesați în promovarea Timișoarei pe plan intern și internațional”, au informat reprezentanții Primăriei Timișoara.