Cei care doresc să își unească destinele se pot inspira weekendul acesta la Timișoara Wedding Market, târg de nunți cu oferte pe toate gusturile. De la servicii foto-video, la prăjituri, săli, decoruri florale și nu numai, verighete, rochii de mirese, costume de miri, invitații și chiar contractarea unui wedding planner, ca în celebrul film cu același nume și cu Jennifer Lopez în rolul principal. Vizitatorii pot găsi aproape tot ce le poftește inima și le poate visa imaginația.
În fiecare an, apar idei noi pentru decorarea nunților. În Timișoara, o firmă s-a gândit chiar la un decor cu câte un Dreamcatcher, inspirat din cultura amerindienilor. Ultimele tendințe propun mirilor și decorarea mesei cu băuturi cu fructe uscate, frumos aranjate în borcane, iar la mare modă e să ai un fun-bar, cu un barman priceput, care dă foc cocktailurilor și shoturilor. O altă idee originală e utilizarea merelor verzi sau a altor fructe în aranjamentele florale de la nuntă, dar și un prezidiu decorat cu gogoși, care mai de care cu glazuri mai colorate. Nu lipsește nici posibilitatea de a face fotografii în mașini de epocă unicat, aduse din SUA.
Uită de frișcă și marțipan, se poartă tortul negru
Cofetăriile propun idei interesante de desert, cu torturi care nu mai sunt la fel de albe ca rochia miresei. Ultimul trend e ca tortul să nu mai fie acoperit cu o glazură albă, și se poartă chiar torturile negre! Pe lângă candy-bar, organizatorii de evenimente propun torturile de ciocolată sau cu ingrediente mai inedite. Asta când nu se amestecă socrii. „Am avut un cuplu care dorea un tort din pere glasate în vin cu mousse de ciocolată. Dar au venit părinții lor și au spus că nu se poate, vanilie și zmeură trebuie să fie!”, ne-a spus una dintre reprezentantele unei cofetării din Timișoara.
Deja prezent de câțiva ani, și cheese-bar-ul e tot mai popular. Pe lângă diferite sortimente de brânză servite cu nuci, miere și fructe, pentru anul viitor, oferta include alături de brânzeturi inclusiv savuroasele jumări!
Ultima modă: mirii cu sacou cărămiziu
La Wedding Market sunt prezente trei standuri cu rochii de mirese sau rochii pentru evenimente. Cele mai scumpe pot ajunge și la 6000 de lei, dar sunt și modele cu prețul sub 2000 de lei. În general, spun companiile prezente, miresele din Timișoara rămân fidele albului, și doar 20% dintre femei aleg o rochie pe o altă culoare. În ceea ce privește mirii, de câțiva ani răcnetul e ca sacoul să fie de altă culoare. Cei care croiesc costume spun că e esențial ca bărbații să țină cont de sfaturile lor. „Avem miri roșcați care vor sacou vișiniu. Le-ar sta catastrofal”, spun cei care îmbracă bărbații în cea mai importantă zi din viața lor.
După un 2018 cu un Ultra-violet ales de Pantone drept culoarea anului, în 2019, pentru cei care fac costume, va fi mai complicat. Deoarece pentru viitorul an, culoarea este Coraiul, designerii propun un portocaliu cărămiziu, adaptat. „Coraiul este o culoare feminină, de aceea mergem pe acest portocaliu”, spun cei prezenți la târg.
Pentru verighete, cuplurile optează atât pentru aur galben sau alb, iar în ultima vreme, tendința e de a alege verighete cu pietre. De asemenea, mulți tineri cer gravarea pe interior. „În general, cer numele lor sau o inimioară, simbolul infinitului”, spun cei de la bijuterii.
Vrei o nuntă fără probleme? Te ajută domnul Căsătorescu
La Timișoara Wedding Market nu o putem găsi pe Jennifer Lopez, cea mai celebră wedding planner, după îndrăgitul film. În schimb, e Domnul Căsătorescu, care oferă mult mai mult decât cred clienții „neinițiați”. „Am adus parte de bussiness și organizare în wedding planning. Majoritatea se promovează cu parte de totul frumos, flower power. Nu facem doar asta, noi aducem pragmatismul în organizarea anunțată. De partea cu totul roz se ocupă mirii. Cred că este un concept care acum începe să se dezvolte. Românii nu știu ce înseamnă wedding planning. 9 din 10 români cred că wedding plannerul ori decorează nunți, ori contactează furnizorii. Contactarea furnizorilor e 10% din activitatea noastră. Iar parte de decor, nu facem decor. Piața nu e educată, pentru că foarte mulți decoratori de nunți se intitulează și wedding planner”, spune Andrei Stănuș, wedding planner la Domnul Căsătorescu.
De ce acest nume? „Am simțit că e o tendință și pe piața din România: brandurile românești. Orice denumire era oarecum previzibilă, wedding plus ceva. Am vrut să avem mândria de România și hai să facem un brand românesc. «Căsătorescu» e un cuvânt care nu există în Dex, dar l-am românizat noi”, spune Stănuș. Cea mai bine organizată nuntă? Una organizată pe „șestache”. „Am avut o nuntă care s-a organizat într-o lună. A ieșit foarte bine. Și mireasa nu știa de ea”, ne-a precizat Domnul Căsătorescu.
Târgul este deschis până duminică la ora 18, la Centrul Regional de Afaceri Timișoara.