Primăria Reșița a primit de la specialist studiul privind pasajul feroviar de la Ezeriș prin care se propune ridicarea limitării de înălțime maximă admisă, astfel încât pe sub acest pasaj să poată trece și autovehiculele mari de marfă, în special TIR-urile.
Minunea mare este că, după ce au primit expertiza de la Primăria Reșița, șefii de la Drumuri chiar au catadicsit să se deplaseze la fața locului, ceea ce este o raritate, de regulă conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timişoara deplasându-se doar la inaugurări și tăieri de panglici. Ba chiar au făcut o comisie comună, împreună cu reprezentanții Primăriei Reșița și cu profesorul universitar care a făcut expertiza.
„Trebuie să recunosc că au fost acolo și domnul deputat Ion Mocioalcă și domnul președinte Hurduzeu, care ne-au susținut în acest demers”, a spus primarul Ioan Popa, devoalând probabil chiar secretul deplasării mai-marilor de la Drumuri până la pasajul de la Ezeriș.
CITEŞTE ŞI: Nelu Popa și Silviu Hurduzeu joacă în aceeași echipă! Cu ochii pe autostradă!
În prezent, firmele de transport marfă şi de turism, pentru a avea acces la A1 sau A6, trebuie să folosească rute ocolitoare, fie prin Caransebeș, fie prin Timișoara. Motivul: drumul cel mai scurt, DN 58A Reșița-Soceni-Lugoj, nu poate fi o opţiune din cauza pasajului feroviar de la Ezeriș, care nu permite circulaţia vehiculelor cu înălțimea mai mare de 3,5 metri. „Vreau să vă spun că în Reșița sunt firme care aduc și trei TIR-uri de marfă zilnic și care nu pot folosi DN 58A”, e explicat Nelu Popa. Studiul a fost făcut de Primăria Reşiţa prin profesorul Adrian Bota de la Timișoara, iar soluția tehnică găsită nu este excesiv de scumpă.
CITEŞTE ŞI: Nelu Popa îl sună pe Marcel Vela pentru podul care deschide județul! Altfel se mută la București!