Povestea brandului de ochelari Gucci, văzută prin dioptriile Biancăi Bădescu, designerul de brand Medici’s Optique

„Redefinire a luxului modern, identitate puternică și contagioasă, culme a măiestriei italiene de înaltă calitate, design inovator, îndrăzneț, electric, contemporan și romantic”, așa s-ar descrie în câteva cuvinte brandul de ochelari Gucci. Bianca Bădescu, brand-curator la Medici’s Optique – Luxury Optic Boutique, a vorbit despre experiența și privilegiul de a sta în proximitatea marilor case de modă din Paris, Milano, Bologna, Londra sau New York. 

Brandul Gucci este lider mondial în produse de lux de înaltă calitate, iar Medici’s Optique aduce la Timişoara această noutate în linia brandurilor de ochelari. Brandul de ochelari de fashion are origini florentine și italiene, se deosebește prin rafinament, iar de-a lungul timpului a devenit un influencer puternic în industria modei, reinventând și redefinind complet moda secolului 21. Totul s-a adaptat la o viziune modernă, sub amprenta lui Alessandro Michele, designer de modă și director de creație la Gucci. Gucci a detronat recent Burberry ca brand leader digital, potrivit companiei de cercetare „Digital IQ Index”, care analizează performanța digitală a 85 de mărci de lux pe piața americană din punct de vedere al vizibilității căutării și implicarea în social media și mobile.

Gucci se poartă și la Timișoara. Trendurile pentru 2020

Medici’s Optique Timișoara prezintă două piese Gucci, îndrăznețe și avangardiste, care exprimă opulența, măiestria și rafinamentul brandului Gucci, piese aflate în colecția expusă în Medici’s Academica Timișoara, în consens cu trendurile anului 2020. Sunt articole de artă modernă adresate influencerilor, artiștilor, oamenilor cu interes ridicat pentru modă și bogata clasă de mijloc. Trendul colecțiilor de iarnă-primăvară 2020 se definește prin tonuri terane, neutre (bej, verde, portocaliu-ars), spre tonuri bogate și strălucitoare (neon, midnight blue, fucsia). Stilul prezintă designuri extreme, de la cadre pregnante, supradimensionate, până la cadre metalice cu detalii și minimaliste.

„Atingi Gucci, ești Gucci. Relația brandului cu clienții săi este una extrem de personală. Când un client se uită în oglindă și vede că marca Gucci este reflectată în sine, se va simți influent, inovator și progresiv – la fel ca marca în sine. Sentimentele evocate de identitatea brandului Gucci crează un melanj de design avangardist, prestigiu și patrimoniu neprețuit, atemporal.”, spune Bianca Bădescu, director de brand la Medici’s Optique.

Alina Ilea, actriță la Teatrul Național Timișoara, poartă brandul de ochelari

Înapoi în timp cu Gucci

Brandul a fost creat în 1921 la Florența de către Guccio Gucci. Logoul casei Gucci a fost conceput de către Aldo Gucci, fiul fondatorului, și are reputația de a fi cel mai recunoscut logo al unui brand de lux. Guccio a murit în 1953, iar conducerea afacerii a fost preluată de cei trei fii ai săi, Aldo, Rodolfo și Vasco. Gucci a început să introducă accesorii de lux (ochelari, ceasuri și bijuterii) la mijlocul anilor ’60, articole care au devenit pietre de temelie ale identității brandului Gucci. Designeri și creatori reputați de modă și-au lăsat puternic amprenta asupra brandului Gucci și asupra produselor sale: Tom Ford, Frida Giannini, Alessandro Michele sunt nume care au fost, succesiv, directori de creație la Gucci. Stilul clasic Gucci s-a adaptat și a îmbinat curentele fashion, iar în timp acest lucru a adus un succes uriaș și a generat noi trenduri în modă. În prezent, Gucci este deținut de grupul francez de lux Kering (Francois Pinault), care deține și alte branduri de lux: Balenciaga, Yves Saint Laurent și Alexander McQueen. Cifra de afaceri a Gucci depășește 13 miliarde de dolari, iar istoria de succes a brandului continuă.