Podul de la Vermeș va fi refăcut… la anu’?

pod berzovia pietruit

Deși localnicii din Berzovia și cei care sunt nevoiți să tranziteze podul de la Vermeș au sperat într-o intervenție rapidă după surparea acestuia, fiind vorba despre o situație de urgență, se pare că reabilitarea serioasă a podului se lasă așteptată. Consiliul Județean este încă în faza de licitații, care, în cel mai fericit caz, se vor încheia spre finalul anului.

Problemele cu podul de la Vermeș nu sunt noi, iar autoritățile știau de ele foarte bine. Fiind vorba despre un drum județean, administrația locală din Berzovia nu putea interveni, aceasta fiind sarcina Consiliului Județean. Primarul i-a tot tras de mânecă pe cei din Consiliu de mai bine de un an, având în vedere că inundațiile din februarie 2021 au fost cele care au distrus în principal construcția. Primele restricții s-au impus în iarna anului trecut, atunci când pompierii, chemați de localnici, au constatat că podul este surpat pe alocuri, iar autospecialele de mare tonaj au fost redirecționate pe altă rută, știindu-se faptul că există riscul ca podul să nu facă față.

pod berzovia 1

Bani pentru refacerea podului calamitat de pe Drumul Județean 572 au fost dați de Guvern încă din luna iulie 2021, așa cum anunța chiar Andrei Ungur, la vremea aceea – secretar de stat în Ministerul Dezvoltării. Totuși, primii pași pentru rezolvarea problemei au întârziat să apară.

La începutul lunii mai a acestui an, podul a cedat, iar circulația a fost închisă, șoferii fiind nevoiți să facă un ocol serios. Din fericire, după câteva zile, firma Max Agro, care derulează lucrări în zonă și care avea ea însăși nevoie să traverseze podul cu utilajele, a intervenit și a reparat ce s-a putut repara în regim de urgență, astfel încât mașinile să poată din nou circula. Însă este doar o măsură de avarie, având în vedere că vorbim despre piatră concasată.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

pod berzovia

Soluția firească este demolarea podului și refacerea de la zero. În teorie. Ce s-a făcut practic până acum? În luna ianuarie a acestui an, Direcția de Drumuri Județene Caraș-Severin a cerut elaborarea unui studiu DALI pentru refacerea podului, studiu care a costat 33.500 de lei. Asta presupune inclusiv studiu topografic și geotehnic. DALI-ul a fost făcut. Ce se întâmplă acum, după 6 luni? S-a organizat o nouă licitație la început de iunie, de această dată pentru servicii de proiectare tehnică și asistență tehnică. Termenul-limită pentru înscrierea firmelor interesate este joi, 16 iunie. Eventualii candidați vor fi apoi evaluați din punct de vedere tehnic și financiar timp de două luni. Așadar, ajungem în luna august. Mai apoi este nevoie de încă o licitație pentru a găsi și un executant. Și cum deja vorbim despre lunile de toamnă și de iarnă, „refacerea în regim de urgență” este doar o poveste.

Sursă foto: Facebook Satul Valeapai

publicitate si promovare online banner maxagro
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/