Președintele PNL Timiș crede că este o variantă puțin probabilă ca USRPLUS să dorească să revină la guvernare, însă dacă acest lucru s-ar întâmpla, ar exista o serie de condiții pe care liberalii le-ar pune. Alin Nica mai spune și că varianta unui guvern minoritar este una de avarie și exclude o asociere cu PSD.
Ar exista o variantă de reconciliere cu USRPLUS, la nivel național, spune Alin Nica, dar pe cu totul alte poziții, consideră liberalul. În primul rând, PNL nu ar mai ceda usr-iștilor două ministere: cel al Transporturilor și cel al Fondurilor Europene.
„Cele două ministere se leagă foarte strâns de ce am promis în campanie: să dezvoltăm România. Noi am promis acolo că ne ocupăm de infrastructura feroviară, rutieră și nu o putem face foarte clar și coerent dacă la conducerea Ministerului Transporturilor este altă persoană decât cea care simte programul nostru de guvernare. Cred că aceste poziții cheie din guvern vor fi clar un subiect de discuții, dacă cei de la USRPLUS vor dori să revină. E o variantă ca USRPLUS să revină la guvernare destul de puțin probabilă, iar cealaltă variantă e ca PNL să continue guvernarea cu un guvern minoritar. Nu este o soluție pe care noi ne-o dorim să dureze foarte mult timp, va fi de avarie dacă se va întâmpla, însă configurația actuală parlamentară, din păcate, nu ne lasă alte opțiuni. Varianta unui guvern PSD o consider exclusă din start. Dacă va fi nevoie, cel puțin după părerea mea, șase luni ar putea fi viabilă această soluție provizorie de guvern minoritar. Pe termen lung însă, pentru ca România să poată să pună în aplicare reformele necesare la nivelul societății e nevoie de stabilitate politică și de o majoritate stabilă în Parlamentul României. Sper ca lunile care vor urma să concretizeze o astfel de majoritate.”, a detaliat Alin Nica, președintele PNL Timiș.
Liberalul are o problemă în mod special cu fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, căruia îi reproșează că nu a făcut nimic pentru urgentarea proiectelor de infrastructură din județ.
„Eu m-aș fi așteptat să avanseze lucrările la problemele de infrastructură din Timiș mult mai rapid dacă avem un ministru al Transporturilor. Mă refer la centura de sud a Timișoarei, la partea de descărcare nouă de autostradă din dreptul localității Sânandrei, la autostrada Timișoara-Belgrad. La autostradă eu aș urgenta scrierea studiului de fezabilitate și luarea unei decizii cu privire la traseul autostrăzii, ca să nu mai existe atâtea sincope și presupuneri în dezvoltarea zonei periurbane a Timișoarei. Centura sud – eu am fost deja de patru ori pe șantier ca să impulsionez lucrurile și progresul față de prima dată a fost cam de 15%. Nu l-am văzut pe ministru să vină vreodată pe șantier la centură.”, a mai spus Alin Nica.
În ce privește colaborarea dintre cele două formațiuni la nivel județean, aceasta există doar formal. În vigoare nu există un protocol scris care să statueze o coaliție de guvernare locală. Alin Nica se declară mulțumit de colaborarea pe care o are cu vicepreședintele USR al CJT, Cristian Moș, însă total nemulțumit de cum se lucrează la Primăria Timișoara.