Primăria Timișoara intenționează să înființeze un nou serviciu care să se ocupe de gestionarea locurilor de parcare aflate pe domeniul public. Astfel, reprezentanții instituției au realizat și un studiu privind situația parcărilor din oraș, fiind prezentate și soluții de îmbunătățire din acest punct de vedere.
Noua conducere a Primăriei Timișoara nu mai vrea ca de sistemul de parcare Timpark să se ocupe Societatea de Drumuri Municipale. Prin urmare, reprezentanții instituției au pregătit un studiu de fundamentare privind înființarea unui nou serviciu pentru „administrarea, întreținerea și exploatarea” parcărilor din oraș.
Din document aflăm că acest nou serviciu va avea sarcina de a realiza noi parcări și de a încasa tarifele aferente, de a implementa un sistem de management al parcărilor publice, de a diversifica posibilitățile de încasare a tarifelor parcărilor publice cu plată, de a descuraja parcarea pe termen lung în centrul orașului și de a eficientiza încasările provenite de la acest serviciu.
„La nivelul Municipiului Timișoara se constată o lipsă a locurilor de parcare adecvate, care să corespundă standardelor în vigoare, regulilor de conformare arhitecturală și structurală care să confere siguranță și eficiență în exploatare și, totodată, o valorificare corespunzătoare din punct de vedere economic. În Municipiul Timișoara există, la ora actuală, un număr de aproximativ 47.445 locuri de parcare și un număr de 32.805 locuri de staționare. Dintre acestea, în cadrul Sistemului de parcare TimPark, se regăsesc în exploatare un număr de 9.903 locuri de parcare, astfel: 338 de locuri în zona tarifară 0 (verde); 1.883 de locuri în zona tarifară I (roșie); 6.442 de locuri în zona tarifară II (galbenă); 1.240 de locuri în zona tarifară III (albastră).”, scrie în studiu.
Primăria Timișoara a prezentat și investițiile pe care vrea să le facă cu scopul modernizării și extinderii spațiilor de parcare din oraș. Astfel, principala investiție este reprezentată de crearea sistemului integrat de management al parcărilor publice, care va asigura, printre altele, „controlul în timp real a stării de ocupare a locurilor de parcare cu plată, în anumite zone de parcare; informarea conducătorilor de vehicule asupra numărului de locuri disponibile, prin intermediul panourilor cu afișaj electronic și a aplicației e-parking, pentru anumite zone de parcare; confirmarea achitării tarifului de parcare, în cazul plăților efectuate prin SMS sau aplicația e-banking; emiterea de avertismente asupra expirării duratei de parcare pentru care a fost achitat tariful corespunzător; controlul facil și eficient al cazurilor în care locurile de parcare sunt ocupate fără plata tarifelor corespunzătoare și aplicarea sancțiunilor corespunzătoare; arhivarea datelor referitoare la gradul de ocupare a parcărilor, sancțiuni aplicate, etc. și crearea de statistici; supraveghere video a spațiilor de parcare; posibilitatea integrării cu alte sisteme inteligente de transport: sistemul de management adaptiv al traficului, sistemul bike-sharing, park & ride”.
Totodată, Primăria Timișoara are în plan să realizeze o platformă online care să asigure vizualizarea locurilor de parcare libere, dar și un ghișeu unic într-o zonă accesibilă care să asigure încasarea taxelor de parcare, acordarea de informații, preluarea și soluționarea reclamațiilor.