Deși 12% dintre lugojeni folosesc ca mijloc de deplasare principal bicicleta, conform anchetei Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), la nivel local nu există o rețea integrată de piste, parcări sau centre de închiriere a acestora. De altfel, 11% dintre accidentele rutiere produse pe raza municipiului de pe Timiș implică bicicliștii.
În prezent, Lugojul nu dispune de o rețea de piste de biciclete, ci doar de câteva mici tronsoane realizate în anumite puncte din oraș (str. Gh. Doja, podul pietonal de la bazinul acoperit, zona pieței agroalimentare etc.). În acest context, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Lugoj pentru perioada 2021-2030, realizat de către administrația locală, propune realizarea unei rețele integrate de piste de biciclete de aproape 25 de kilometri.
Străzile vizate sunt Splaiul 1 Decembrie 1918, Splai Brediceanu-Splai Plopilor, Str. Făgetului-Parcul Copiilor, Str. Timotei Popovici-Caraiman-Tapiei, Str. Bocșei-Banatului-Ștrandului, Str. Gării-Cernei-Traian Grozăvescu, Cartier Micro (str. Rosada-Huniade-Primăverii), Str. Al. Astalaș, Splai Coposu, Splai Tinereții, Str. Ștefan cel Mare, Str. Jăbarului-Gh. Doja, Str. Țesătorilor-Oloșagului, Str. Episcop Bălan-Caransebeșului, str. Timișorii.
Concomitent, edilii locali mai doresc și introducerea unui sistem de bike sharing, pentru asigurarea intermodalității, prin realizarea a două stații de închiriere biciclete.
Bugetul estimativ este de șase milioane de euro, în sumă fiind inclus și realizarea unei zone pietonale (tronsonul II al str. Al. Mocioni).
Sursa de finanțare este prin Programul Operațional Regional și bugetul local, iar perioada de implementare este 2022-2027.