Rețeaua de apă a Lugojului, chiar și cea nou introdusă, unde nu ar trebui să fie probleme, are foarte multe avarii, circa 30-40 pe lună. Pierderile sunt mai mult de 75%, ceea ce înseamnă că doar un sfert din apa „potabilă” plătită de contribuabili este și livrată la robinet.
„Există foarte multe avarii nedeclarate oficial. Meridianul înregistrează undeva la 30-40 de avarii pe lună. Apa care se pierde este introdusă în costul pe care îl plătim noi toți. Pierderile sunt undeva la 75% pe rețele. ANRSC-ul nu acceptă pierderi mai mari de 15%. Nu știu cum au obținut această derogare. La următoarea solicitare de stabilire a prețului, vom vedea împreună cu ANRSC ce se poate face. Dacă ar fi să o imputăm cuiva, am imputa-o tot Meridianului, adică tot nouă, cumva”, spune Claudiu Buciu, primarul municipiului Lugoj.
Administrarea rețelelor de apă-canal, în propria ogradă
Primarul Lugojului dorește păstrarea administrării rețelelor de apă-canal în proprietatea municipalității și nu încredințarea lor unei companii gen Aquatim. Edilul-șef rămâne încredințat că o astfel de societate a orașului ar fi profitabilă.
„Din punctul meu de vedere, o societate de apă canal ar fi fost profitabilă în oraș, dacă ar fi fost organizată bine, dacă lucrările s-ar fi executat corect. Intenția noastră este să modernizăm rețelele, să modernizăm uzinele, să facem stația de epurare și să păstrăm administrarea rețelelor de apă – canal în ograda noastră, printr-o societate care aparține de consiliul local și nu să o atribuim unui operator regional, pentru că este o activitate profitabilă și suntem obligați să răspundem în fața lugojenilor. Cât privește Meridian 22, cel mai probabil anul acesta va intra în reorganizare, în faliment și lichidare. Datoriile față de Apele Române sunt prea mari ca să ne mai putem permite să le plătim. Nici nu avem din ce. Patrimoniul Meridian nu acoperă nici 20% din valoarea acestor datorii. Dar mai sunt și alte datorii, către bancă, 1.050.000 de lei, către alți furnizori 1.800.000 de lei”, a adăugat edilul-șef.