Piedici birocratice pentru extinderea la patru benzi a drumului Dumbrăvița – Giarmata – autostradă! Călin Dobra dă vina pe Agenția de Mediu Timiș

Lărgirea la patru benzi a șoselei care leagă Timișoara de autostradă, prin localitatea Dumbrăvița, bate pasul pe loc din cauza lipsei unui document. În cadrul unei conferințe de presă, care a avut loc în sensul giratoriu de la intrarea în Giarmata, Călin Dobra, însoțit de primarii celor două comune, a explicat cum stă situația.

Concret, se așteaptă avizul de mediu necesar pentru demararea execuției. Dobra spune că cererea de finanțare pentru acest drum a fost depusă în iulie 2017, iar în iulie 2019 a fost semnat contractul de proiectare și execuție. „S-a depus proiectul la ADR, dar avem o mare problemă. La momentul acesta, cei de la Agenția de Mediu nu vor să susțină realizarea acestui important proiect de infrastructură rutieră. În 2019 am depus documentația pentru obținerea avizului de mediu. Pe vechea legislație ne-a fost respinsă. Am zis, continuăm, mergem mai departe, mergem pe noua legislație și în februarie 2020 am depus din nou documentația așa cum ne-a solicitat Agenția de Mediu, obținând și o decizie inițială pentru acest proiect. Am vrut să pornim foarte repede, să începem prima etapă, mai exact tronsonul numărul 1 de la autostradă până la centură. Am avut discuții cu cei de la Agenția de Mediu să clarificăm tot ceea ce e făcut și să avem toată documentația. Dăm deja prea multe explicații pentru un proiect pe care le-am realizat la nivelul CJT. Cred că au cu totul alte interese și nu vor să realizăm acest proiect important pentru județul Timiș”, a spus Dobra.

Stagnarea proiectului îi nemulțumește și pe primarii din Dumbrăvița și Giarmata pentru că traficul este intens, iar la orelele de vârf se circulă bară la bară. „Dacă încercați să ieșiți vinerea din oraș e nevoie de trei ore. Suntem poate acuzați că nu luăm măsuri să fie protejați cei care locuiesc și vor fi perturbați de circulație. Am luat măsuri, avem prevăzută realizarea de perdele forestiere care să îi protejeze pe cetățeni de zgomot. Am construit un drum alternativ care iese în Calea Aradului astfel să existe o alternativă. Este de-a dreptul rea voință să blochezi fonduri europene”, a spus Virgil Bunescu, primarul comunei Giarmata.

Valoarea proiectului este de peste 50 de milioane de lei, bani europeni, obținuți prin Programul Operațional Regional. Călin Dobra spune că în două luni se va da drumul la lucrări indiferent dacă va fi sau nu obținut documentul de la Mediu.

„Nu vom mai aștepta după Agenția de Mediu. Legislația ne dă posibilitatea să emitem și am și emis autorizația de construire și mergem mai departe. Vreau să trag un semnal de alarmă. Vom sesiza și Agenția Națională, vom sesiza și Ministerul Mediului și Ministerul Fondurilor Europene pentru că discutăm de absorbția de fonduri europene și nu mi se pare normal să nu avem sprijin din partea Agenției după ce am semnat contractul de finanțare, după ce avem toate actele semnate ”, a mai spus președintele CJT.