În primele 9 luni ale anului, călătorii care au ales CFR-ul și au ajuns la timp la destinație se pot considera norocoși. Și asta pentru că trenurile Companiei au avut întârzieri, în medie, de peste 208 ore pe zi!
Întârzierea medie zilnică a trenurilor CFR Călători a fost de 12.500 de minute, în primele nouă luni din 2017, 70% din cauze fiind provocate de CFR Infrastructură, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, marți, în cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură.
Ministrul Transporturilor a explicat că demisiile directorului CFR SA și a șefului din Gara de Nord au avut ca motiv întârzierea medie zilnică a CFR Călători.
„Nu e vorba de cele 53 de minute pe care le-a înregistrat trenul cu care am fost la Deva, este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an și în alți ani, firește. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie, acest an, întârzierea medie zilnică a fost de 12.500 de minute. Nu se poate așa ceva”, a spus Stroe, citat de Mediafax.
Ministrul a mai spus că 70% din cauzele întârzierilor trenurilor CFR sunt generate de CFR Infrastructură.
„Pot să admit o cauză care ține de intemperii, dar doar 5% din cauze sunt datorate vechimii materialului rulant, a condiției tehnice în care se află materialul rulant, 70% sunt datorate lui CFR Infrastructură, care, atunci când a avut probleme cu infrastructura de cale ferată, cum a procedat? De regulă, dacă îmi permiteți o paralelă, ca pe șosea, când apare o problemă, să pună mesaje precum «Ocoliți», «Reduceți viteza» și le uită acolo doi ani de zile”, a argumentat Stroe.
Ministrul Transporturilor a anunțat că vor fi analizate toate restricțiile feroviare impuse de CFR. „Am dispus să fie analizate toate restricțiile din ultimii doi ani de zile, 2016 integral și 2017, la zi, să vedem când s-au instituit și cum au fost remediate cauzele”, a spus ministrul.