7.000 de elevi din Timiș nu au nici la această oră acces constant la orele online, fie din cauză că nu au echipamentul necesar, fie pentru că nu se pot conecta la Internet. Pentru aproape 2.500 dintre aceștia, autoritățile nu au găsit altă soluție decât să le distribuie rezumatul lecțiilor, pe care dascălii îl pun la dispoziția lor o singură dată într-o lună.
Cei mai mulți dintre elevii care nu ajung deloc să interacționeze direct cu cadrele didactice se află în mediul rural, aproape 2.300. Ei primesc lecțiile sintetizate, dar și fișe de evaluare. În total, 2.615 de elevi de la 98 de școli din județul Timiș primesc aceste pachete, potrivit inspectorului școlar general. Până când primăriile își vor îndeplini obligația de a semna contracte cu distribuitorii de Internet și vor găsi bani pentru achiziționarea de tablete, copiii fac școala de la distanță.
„În Timișoara se transmit pachete la 334 elevi pentru care nu s-a găsit încă o soluție pentru participarea la lecții online. Cei mai mulți sunt de la Școala Gimnazială «Dimitrie Leonida», 50 de elevi, pentru că aici există un program, «Șansa a doua», pentru elevii care nu au finalizat gimnaziul. Avem 29 de elevi din rural și la Liceul Tehnologic «I.C. Brătianu», care primesc lecțiile sintetizate.”, a declarat Marin Popescu, inspectorul școlar general al Timișului.
Majoritatea pachetelor cu lecții sunt trimise cu microbuzele școlare direct copiilor. Marin Popescu a vorbit recent despre cum s-a ajuns la această soluție de transmitere a pachetelor educaționale.
„ISJ a propus instituțiilor de învățământ un plan de intervenție care constă în interogarea școlilor. Cum? După ce se face evaluarea pentru nevoia de fiecare clasă, profesorii din primar și general realizează conținuturi esențializate ale lecțiilor pentru o lună de zile. După ce le realizează, cuprinzând evaluări ale activităților dedicate copiilor, sunt tipărite și unitatea va găsi soluția cea mai bună și sigură de a transmite elevilor aceste pachete educaționale. Nu agreăm să fie aduse la benzinărie sau magazinele din sat, unde e un circuit al oamenilor. Am recomandat ca acestea să fie ridicate de părinți de la școală, să fie puse la dispoziție autobuzele școlare pentru a fi transportate. Se continuă apoi cu evaluarea și reluarea circuitului. Vom găsi soluții de a îmbunătăți competențele elevilor prin aceste programe în timpul vacanțelor școlare, depinde și de contextul epidemiologic.”, explica Marin Popescu.