Consilierii au ieșit în urmă cu doar câteva momente din ședința extraordinară de plen, în cadrul căreia au încercat să găsească soluții pentru zecile de persoane evacuate din blocul explodat.
UPDATE ora 16:50
Suciu Anișoara, Inspector de calitate în cadrul Inspectoratului de stat în construcții a declarat pentru Express de Banat că toți locuitorii blocului avariat vor fi nevoiți să își petreacă noaptea în altă parte. Imobilul în care a avut loc explozia este prea grav avariat și nici locuitorii etajelor superioare nu se pot întoarce la apartamentele lor.
În momentul de față încă se lucrează la montarea stâlpilor de siguranță care să susțină planșeele. Se intervine încă la punerea în siguranță a pereților afectați grav. După primele expertize ale inspectorilor, se pare că pereții avariați sunt pereți despărțitori și nu pereți de rezistență.
,,Nu se pot întoarce acolo, în condițiile în care pe trei nivele totul este avariat. Rețelele de apă, gaz și electricitate sunt distruse complet. În momentul în care clădirea va fi pusă în siguranță, locatarii vor avea acces pe rând doar pentru a-și lua din lucruri.” a declarat Anișoara Suciu.
UPDATE ora 15:40
Evenimentul din această dimineață a mobilizat toate autoritățile locale. După ce au fost prezenți la fața locului, oficialii județului s-au întrunit pentru a stabili care sunt următorii pași. Astfel, și Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a fost convocat astăzi de către prefectul Silviu Hurduzeu într-o ședință extraordinară. Edilul-șef al orașului le-a comunicat șefilor de instituții prezenți despre faptul că s-a identificat spațiile locative pentru persoanele evacuate. Cercetările efectuate de experții tehnici în construcții sosiți de la Timișoara continuă încă pentru a stabili dacă este nevoie să se lucreze și la structura de rezistență a clădirii.
UPDATE ora 12:30
Familiile din imobilul de pe Bulevardul Republicii vor fi cazate la Hotelul din Valea Domanului, la Gloria, în internate, dar și pe piața liberă, dacă este nevoie. Aleșii au discutat aceste aspecte în cadrul plenului convocat astăzi. De asemenea, la propunerea executivului, din bugetul propriu al Reșiței va fi suportat costul mai multor studii. Unul pentru siguranța construcției și un al doilea care se referă la efectuarea studiului de fezabilitate. Și oamenii vor primi ajutoare.
„La nivelul Consiliului Local s-a constituit o comisie de analiză și propunere a acordării de ajutoare de urgență familiilor aflate în situații de necesitate datorate unor calamități sau dezastre. Aceasta este formată din cinci consilieri. Sumele ce vor fi acordate sunt cuprinse între 500 și 1.300 de lei, însă comisia va analiza amploarea dezastrului din fiecare apartament în parte și în funcție de decizie sumele vor fi suplimentate”, a declarat astăzi edilul-șef Mihai Stepanescu, în urma ședinței de consiliu local.
[slickr-flickr search=”sets” set=” 72157636080433256″]
Primarul Reșiței spune că în perioada următoare se vor purta discuții cu firmele de asigurări la care au apelat oamenii pentru încheierea de contracte. „Vom aduce reprezentanții societăților la Primărie să vedem în cât timp le pot acorda persoanelor păgubite bani și despre ce sume este vorba. De multe ori, activitatea pe care o întreprind este birocratică și opacă. Astfel că vom face apel la șefii acestora să le acorde banii oamenilor într-un timp cât mai scurt”, a adăugat șeful executivului din Reșița.
Deja a fost contractat un expert din Timișoara, care va face expertiza tehnică și studiul de fezabilitate. Este vorba despre aceeași persoană care, gratuit, a făcut aceleași studii pentru blocul explodat de pe Aleea Gugu. De această dată, însă, expertul va trebui plătit.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157636080648086″]