Permisul de zbor pentru Aeroportul Caransebeș începe de la 350.000 de euro!

Cam ăsta e prețul pe care omul de afaceri lugojean Gabriel Olariu îl are de achitat pentru a ajunge la masa discuțiilor cu oficialii Consiliului Județean Caraș-Severin în vederea redeschiderii aeroportului din Caransebeș!

Șefii administrației județene au ales calea instanței pentru rezolvarea litigiului cu SC Aeroportul Caransebeș SA, societate care a concesionat cu mai mulți ani în urmă aeroportul, dar care n-a reușit nici până astăzi să-l facă operațional. La un moment dat l-a folosit în agricultură, dar lucrurile au reintrat în firesc odată cu implicarea lui Gabriel Olariu. Acesta a făcut mai mulți pași concreți, a investit bani, a făcut demersuri absolut obligatorii la instituțiile abilitate, a obținut avize și autorizații. Și cu toate acestea avioanele de pasageri ocolesc pista aeroportului din Caransebeș. „Această societate nu a plătit niciun leu Consiliului Județean din momentul concesiunii până la zi. Sunt aproximativ 350.000 de euro pe care trebuie să-i plătească. Relația cu Consiliul Județean se resetează în momentul în care datoria e achitată!”, a precizat de la bun început Ionuț Popovici, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin. 

Acesta readuce în discuție cum s-a derulat contractul de concesiune și motivele pentru care astăzi dialogul se poartă cu reprezentanții SC Aeroportul Caransebeș SA doar în sălile de judecată. Relația Consiliului Județean cu Aeroportul SA a început prost, spune același Popovici, pentru că suprafața de 220 de hectare de acolo a fost concesionată acum câțiva ani, iar de atunci nu s-a plătit nicio redevență către Consiliul Județean. „Ba, mai mult, la un moment dat, cei care au preluat aeroportul au avut și pretenții în cuantum de vreun milion de dolari să le plătească administrația județeană pentru că ar fi îngrădit și decolmatat șanțurile! Obiectul contractului e clar, aeroport, oamenii s-au dus și au înscris suprafețele de teren la APIA și au pus porumb. Păi credibilitatea acestor oameni, când vedem acest mod de abordare, unde e?! Așa a început relația noastră cu Aeroportul SA. Noi am formulat plângeri penale, acea factură s-a dovedit a fi falsă, după care a urmat cursul firesc pentru recuperarea sumelor ce revin de drept Consiliului Județean. Domnul Olariu avea o cotă de 0,3 la sută din această asociere. Acum înțeleg că a devenit acționar majoritar, dar la fel de bine înțeleg că trebuie să plătească redevența, care înseamnă vreo 15 miliarde. Sunt bani publici la care Consiliul Județean nu poate renunța. Ca să ajungem la un dialog, în primul rând trebuie plătită redevența”, a spus cât se poate de categoric vicele Consiliului Județean.

Popovici dă asigurări că nu se opune nimeni din Consiliul Județean redeschiderii aeroportului. Spune totodată că nu poate fi schimbat obiectul contractului, că nu se poate face acolo nici parcare de tiruri, nici mall, punând oarecum la îndoială intențiile lui Gabriel Olariu. Omul de afaceri e invitat la Consiliul Județean dacă are într-adevăr un plan serios și viabil pentru aeroport. „Să vină la Consiliul Județean, nu-l scoate nimeni afară, îi transmite Ionuț Popovici. Ușa mea este deschisă. Dacă e bine intenționat, de ce nu plătește această datorie?! Sunt aproximativ 350.000 de euro. Până atunci, noi am făcut o acțiune în instanță pentru recuperarea acestei sume”.

Instanța s-a pronunțat deja definitiv și a confirmat datoria, impunând totodată un termen de plată de 30 de zile. În caz contrar, începe executarea silită. Tribunalul Caraș-Severin a tăiat de pe lista revendicărilor redevenţa şi accesoriile aferente trimestrelor II, III şi IV ale anului 2015 și a admis în parte cererea de ordonanţă de plată formulată de către Consiliul Județean, obligând SC Aeroportul Caransebeş SA ca, în termen de 30 de zile, să plătească suma de 976.266 lei cu titlul de redevenţă, la care se adaugă majorările aferente calculate începând cu 1 ianuarie 2016.

Pentru noi ar fi un lucru extraordinar să avem aeroport la Caransebeș, dar să nu uităm că avem aeroport la 100 de km de Reșița, la Timișoara, care e aeroport internațional. Cel de la Caransebeș nu va fi niciodată internațional, poate pentru zboruri ușoare, pentru cargo la un anumit nivel – Ionuț Popovici, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin 

Ce se întâmplă dacă SC Aeroportul Caransebeș SA nu plătește redevența și contractul de concesiune se reziliază?! „Aeroportul se scoate din nou la licitație. Consiliul Județean nu are resurse să investească într-un aeroport. Poate dacă l-ar prelua statul, ministerul, Consiliul Județean nu are posibilități în acest sens”, a lămurit lucrurile vicepreședintele Popovici.