De 15 ani și de 50 de milioane de euro ar avea nevoie Primăria Reșița pentru modernizarea tuturor străzilor din oraș, ținând cont de costul unui kilometru de asfalt și de bugetul de investiții al municipalității.
Ioan Popa cunoaște bine nemulțumirile cetățenilor și că, mare parte dintre ele, sunt legate de starea proastă a străzilor, în special a acelora din zonele mărginașe ale orașului. Deși și-ar dori să le pună pe toate la punct, edilul a declarat recent că lucrurile nu sunt chiar atât de simple și că totul se rezumă la bani.
„Avem 326 de străzi în Reșița care însumează 250 de kilometri. Ca să asfaltezi o stradă, fără borduri, fără pluviale, doar să asfaltezi, costul este undeva între 150.000 și 200.000 de euro. Acum e vreo 200.000 de euro kilometrul, că s-a scumpit bitumul. Dacă am vrea mâine să asfaltăm toate străzile din oraș, în două straturi, costul ar fi de 50 de milioane de euro. Bugetul de investiții al orașului este de 3-4 milioane de euro pe an. Deci dacă nu ar trebui să cofinanțăm celelalte proiecte pe care le facem, 2%, 5%, 10%, și am strânge bănuții, ne-ar trebui vreo 15 ani!”, a explicat primarul Reșiței.
CITEȘTE ȘI: Ministrul Dezvoltării trimite aproape 4 milioane de lei pentru Reșița
Ioan Popa a mai precizat că odată cu implementarea proiectului care reintroduce tramvaiul la Reșița vor fi asfaltați nu mai puțin de 9 kilometri, de la Kaufland până în Muncitoresc, și că recent s-a reușit semnarea unui contract care prevede reabilitarea căii de acces strada Feroviarului – strada Dealu Mare.
De altfel, administrația locală a depus la finele anului trecut, pe Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, proiecte de peste 100 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea mai multor străzi din oraș. Este vorba, printre altele, de artere din zonele Govândari, Muncitoresc, Moroasa și din cartierele Țerova, Doman și Câlnic.
CITEȘTE ȘI: Străzile problematice ale Reșiței își caută salvarea la „Anghel Saligny”