În ciuda problemelor pe care le-au creat inundațiile din această primăvară, dar și din anul 2010, lucrările la Drumul Județean Văliug-Slatina Timiș au intrat în ultima etapă: aceea a turnării asfaltului. Președintele Consiliului Județean, Sorin Frunzăverde, explică faptul că forul pe care îl conduce va lua măsuri să protejeze obiectivul.
O delegație a Consiliului Județean Caraș-Severin s-a deplasat astăzi pe Drumul Județean Văliug-Slatina Timiș, ca să analizeze stadiul lucrărilor. Investiția se derulează din fonduri europene și are o valoare care depășește 12 milioane de lei. Lungimea drumului este de 36 de kilometri, iar șoseaua este una deosebit de importantă pentru că scurtează drumul turiștilor din sudul țării spre zona turistică Văliug-Semenic.
„Această lucrare începe să prindă contur. Este o lucrare foarte grea. Asistați la una dintre zonele în care drumul a fost consolidat, practic este vorba de peste 8 kilometri de consolidări, respectiv de ridicarea zidurilor de sprijin. Au fost reabilitate 122 de podețe, iar pe întreaga lungime drumul a fost lățit, în așa fel încât să fie comparabil cu drumurile naționale”, a declarat astăzi președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde.
În plus, sunt 15 kilometri de balustradă montată în acest moment, pentru ca drumul să rămână deschis și pe timp de iarnă, pentru iubitorii sporturilor de sezon. „Drumul este important pentru că el creează accesul spre Semenic din Drumul Național, care leagă două orașe importante: Timișoara de București. Este un acces dorit de iubitorii de munte”, a adăugat președintele forului județean.
Sorin Frunzăverde a fost însoțit în vizita sa de cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean, dar și de directorul Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat, Ianăș Roșeți. Delegația a avut trei opriri pe tronsonul de drum. La fiecare dintre acestea, constructorul a explicat ce s-a făcut până acum și ce urmează să se mai facă.
Reprezentantul firmei constructoare este optimist și spune că ceea ce a fost mai greu de realizat s-a finalizat, respectiv partea de lărgire a drumului, construirea zidurilor de sprijin şi consolidarea șoselei. În etapa următoare se mai toarnă doar asfaltul. Caracteristica lui este grosimea, pentru că este vorba despre trei straturi de asfalt, care trebuie să îi confere drumului durabilitate.
„Au fost probleme pentru că în 2010 inundațiile au distrus mare parte din drum și zidurile de sprijin. De acum înainte însă, urmează partea de asfalt, care merge mult mai repede. 70 la sută din lucrare este gata”, a declarat Victor Marinescu, reprezentantul firmei constructoare. Drumul va fi gata în totalitate la finele anului viitor.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157631066824792″]