Pasarelă peste Bega, pentru pietoni și bicicliști. Va fi numită „Tunelul luminii”

Pentru că nu există prea multe alternative de traversare a Canalului Bega, în Timișoara se va construi o pasarelă doar pentru pietoni și bicicliști, care va face legătura între Bulevardul Vasile Pârvan și Parcul Rozelor. Proiectul, votat vineri de consilierii locali, este estimat la aproximativ cinci milioane de lei.

Centrul Timișoarei și zona Universității de Vest sunt legate, în prezent, prin două poduri – Michelangelo și podul Mihai Viteazu, aflate la o distanță de aproape un kilometru unul de celălalt. Pe de altă parte, zonele separate de Canalul Bega nu sunt împânzite de legături, iar din cauza acestui lucru, centrul orașului este accesibil doar prin câteva puncte. Astfel, mulți șoferi caută soluții pentru a nu intra în traficul infernal de la orele de vârf. De cealaltă parte, bicicliștii au repetat în nenumărate rânduri că există mari lacune la capitolul piste de biciclete.

Odată construit, noul pod le va permite oamenilor să ajungă mai repede din centrul istoric pe bulevardul Vasile Pârvan, sau invers, dar nu cu mașina. Va fi permisă doar bicicleta, ca mijloc de transport. „Scopul proiectului îl reprezintă schimbarea accentului de la o mobilitate bazată pe utilizarea autoturismului, la o mobilitate bazată pe încurajarea circulației pietonale și utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare”, se arată în proiect.

Pe partea dreaptă, spre Splaiul Spiru Haret, se vor amenaja trotuare și piste de biciclete care se vor racorda atât la cele existente pe Splaiul Spiru Haret, cât și la cele existente de pe malul Canalului Bega. Același lucru se va realiza și pe partea stângă, doar că racordarea se va face cu trotuarele și pistele de pe Bulevardul Vasile Pârvan și malul Canalului Bega.

Realizarea pasarelei, care se va numi „Tunelul luminii”, se dorește a fi „o antologie la actualul Pod de Fier”.

„Structura de rezistentă a podului va fi acoperită. În lungul podului se propune amplasarea a trei arce longitudinale care să cadreze calea de rulare. (…) Pe arce și semiarce s-a proiectat un ansamblu de lumini ce vor completa efectul de tunel și vor asigura iluminarea întregului ansamblu pe timp de noapte”, se mai arată în proiect.

Documentația tehnico-economică a fost realizată de DRUM PROIECTCONSULT S.R.L.