Universitatea de Vest din Timișoara a inițiat, prin Departamentul de Sociologie, un studiu despre eficiența cursurilor online. Studiul a fost realizat în perioada 3-13 aprilie 2020, la aproximativ o lună după ce studenții au trecut la predarea în regim online.
La chestionar au răspuns aproximativ 1.500 de studenți, 10% din numărul total de studenți ai universității. Studenții au apreciat că feedback-ul profesorilor este foarte important pentru ei. Din studiu reiese și faptul că studenții preferă să se consulte cu alt coleg despre temele primite, decât să apeleze la cadrul didactic pentru consultații.
Iată principalele concluzii rezultate în urma chestionarului
Temele și sarcinile asociate cursurilor și seminarelor sunt mai multe, iar studenții au remarcat că petrec foarte mult timp în fața calculatorului și în sarcinile pe care trebuie să le efectueze. Studenții se descurcă cu aplicațiile de predare și apreciază și efortul depus de cadrele didactice pentru a se raporta la aceste medii online. Probleme au fost remarcate în cadrul laboratoarelor și activităților practice, unde nivelul de interacțiune nu poate fi același în online ca în cazul întâlnirilor față în față, dar și în ceea ce privește acțiunile de voluntariat.
„Deși pare facilă și rapidă, trecerea totală a activităților didactice în mediul online, produsă practic de pe o zi pe alta, de la mijlocul lunii martie, nu este totuși atât de simplă. Studenții au început să remarce că este posibil să depună mai mult efort și un timp mai îndelungat pentru a participa la cursuri și aplicații prin instrumentele digitale online, chiar dacă se află în izolare, acasă. Totuși, generațiile de studenți de astăzi s-au născut și au început școala în era internetului și a browserelor de navigare online, a motorului de căutare Google și a platformelor social-media. Cred că în schimbările acestei perioade dascălii sunt cei care se adaptează și își reformulează obișnuințele, situându-se mai aproape de studenți, prin mediile digitale ale viitorului, ceea ce contribuie la o evoluție categorică a educației universitare”, a precizat Marilen Pirtea, rectorul UVT.