Mai multe parcări de pe raza orașului Moldova Nouă urmează să beneficieze de straie noi, lucru care va crește nivelul de eficiență în utilizarea spațiului urban și va contribui la decongestionarea circulației pietonale, cât și a celei rutiere din zona de blocuri a Orașului Nou.
În momentul de față, parcările betonate au un grad avansat de deteriorare, prezența fisurilor, a gropilor și a denivelărilor îngreunând foarte mult deplasarea și ordonarea autoturismelor pe suprafața acestora. Totodată, există și foarte multe locuri de parcare care au ca strat suport doar pietriș. Ținând cont de toate acestea, administrația publică locală de la malul Dunării va suporta, din fonduri proprii, reabilitarea mai multor parcări din urbe, o reabilitare care va consta fie în pavare, fie în covor asfaltic nou.
În privința parcărilor asupra cărora urmează să se intervină, în prima parte a acestui an, ele sunt enumerate, după cum urmează:
– parcare bloc nr. 12;
– parcare bloc nr. 8, 9, 10;
– parcare bloc nr. 4, 5, 6;
– parcare bloc nr. 23, 39;
– parcare bloc 3A;
– parcare Piață agroalimentară;
– parcare Complex comercial – Centru.
Mai mult decât atât, odată finalizat acest proiect, edilul Torma anunță și instituirea unor taxe pentru cetățenii care doresc să beneficieze de locuri de parcare: „Odată cu înființarea unor locuri de parcare moderne, civilizate vom institui și o taxă pe locul de parcare pentru fiecare cetățean care își dorește să beneficieze de acest loc. Singura condiție necesară ca cetățeanul să beneficieze de locul de parcare este ca acesta să aibă domiciliul pe raza orașului și să fie la zi cu taxele către bugetul local. De asemenea, cei care locuiesc la Moldova Nouă și nu au mașinile declarate la Moldova Nouă vor avea o taxă diferită, mai mare decât cei care locuiesc aici”.
În același timp, primarul spune că noile măsuri vor veni în sprijinul celor care locuiesc și dețin autoturisme pe raza orașului Moldova Nouă, spre deosebire de situația pe care a găsit-o în urmă cu aproape patru ani, atunci când singurii care plăteau o taxă de parcare pe domeniul public, de 2 lei/lună, erau doar persoanele care aveau mașini înregistrate pe raza UAT-ului, o taxă la care s-a renunțat ulterior datorită faptului că alte zeci, sute de mașini care nu erau declarate pe raza orașului, nu plăteau nicio taxă, ceea ce era în dezavantajul celor domiciliați.