Parcare cu plată pe 15% din străzile Timișoarei. Ce prevede noul regulament de funcționare a TimPark

Primăria Timișoara a făcut public noul regulament de funcționare a sistemului de parcare TimPark. Acesta prevede, printre altele, ca parcarea să se realizeze cu plată pe 15% din străzile orașului, iar în zona centrală să nu se mai emită abonamente, cu scopul descurajării staționării pe perioade lungi de timp.

Un nou regulament de funcționare a sistemului de parcare TimPark a fost gândit de către conducerea Primăriei Timișoara. Documentul vine cu o mulțime de modificări importante pentru șoferi.

În elaborarea regulamentului, am luat în considerare principalele probleme cu care orașul se confruntă: pe de-o parte, foarte mult spațiu public este folosit ca parcare, chiar dacă nu este amenajat în acest scop și ar putea fi utilizat ca spațiu verde, trotuare sau piste pentru biciclete, iar pe de altă parte, presiunea că nu sunt suficiente locuri de parcare”, a transmis Primăria Timișoara.

Reprezentanții instituției informează că, în prezent, în Timișoara sunt amenajate 47.445 de locuri publice de parcare, plus alte 32.805 locuri de staționare. La acestea se adaugă locurile de parcare în regim privat. „Studiile arată că, în medie, mașinile personale sunt parcate 80% din timp la domiciliul proprietarului, 16% în altă parte și se deplasează doar aproximativ 4% din timp – și, desigur, pentru fiecare destinație este nevoie de loc de parcare”, a detaliat Primăria Timișoara.

Conducerea municipalității timișorene susține că s-a concentrat, în primul rând, pe reglementarea parcării în zona centrală, în care presiunea găsirii unui loc de parcare este cea mai mare. Astfel, se dorește ca în zona centrală să nu mai fie emise abonamente, „pentru a descuraja staționarea pe perioade foarte lungi de timp, permițând astfel cât mai multor șoferi să folosească același loc de parcare”. Concret, în zona 0 se va parca doar la oră și costul parcării va crește de la o oră la alta. De asemenea, pentru aceste locuri de parcare/staționare, perioada de taxare va fi cea mai lungă: luni – duminică între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 08.00 – fără taxă.

De asemenea, Primăria Timișoara vrea să extindă sistemul TimPark pe străzile pe care sunt amenajate sau marcate locuri de parcare. „Ceea ce înseamnă că în urma extinderii, TimPark va fi funcțional pe circa 15% din străzile Municipiului Timișoara, în restul orașului parcarea va fi gratuită. Gradual, în următorii ani, sistemul TimPark se va extinde și pe alte străzi”, a informat Primăria Timișoara.

Prin noul regulament, se dorește oferirea a zece tipuri de abonamente. Cel mai scump tip de abonament este cel ”Combinat pentru Zonele I + II + III”, care oferă posibilitatea de a parca în întreg orașul cu excepția zonei centrale și are un preț de 2,59 lei/zi (respectiv, 72 lei/lună sau 777 lei/an).

În ceea ce privește opțiunea de a parca în zonele rezidențiale care fac parte din sistemul TimPark, cei care fac dovada că locuiesc în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare, au la dispoziție abonamentul rezident, pentru un singur autovehicul/persoană, pentru a permite cât mai multor persoane accesul la locurile de parcare/staționare disponibile în cartiere. Pentru ca cei care cumpără abonamentul ”rezident” să găsească un loc de parcare/staționare cât mai aproape de domiciliu, am împărțit zonele tarifare roșie (I), galbenă (II), și albastră (III) în subzone tarifare (litera de început a subzonei definind zona tarifară, spre exemplu litera R din denumirea subzonei semnifică că acea subzonă se regăsește în zona roșie), luând în considerare mai multe criterii, spre exemplu numărul de locuri de parcare, gradul de aglomerare (dacă în acea subzonă sunt mai multe blocuri decât case individuale) etc”, a transmis Primăria Timișoara.

Stiri Timisoara si Resita publicitate online dacus 05 iulie 2024 Stiri Timisoara Publicitate online Brantner 1000x100px

timpark

O altă noutate pe care noul regulament o aduce este diferențierea locurilor de parcare/staționare aflate în interiorul sistemului TimPark. Astfel, vor fi realizate locuri de parcare/staționare destinate uzului general (locurile de parcare albe), destinate mașinilor care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona parcării/staționării sau au achitat tariful de parcare prin voucher sau SMS. Ele vor fi evidențiate printr-un marcaj longitudinal alb, paralel cu bordura și pe aceste locuri se poate staționa/parca după următorul program: pe cele aflate în  zonele roșie (I), galbenă (II) și albastră (III): luni – sâmbătă între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 08.00 – fără taxă; duminica și sărbătorile legale – fără taxă; pe cele aflate în zona verde (0): luni – duminică între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 08.00 – fără taxă.

De asemenea, vor fi realizate locuri de parcare mixte (locurile de parcare verzi), evidențiate printr-un marcaj verde, longitudinal paralel cu bordura și cu tăblițe de informare. Aici, se poate staționa/parca după următorul program: în intervalul orar 08.00 – 17.00 pot parca/staționa autovehiculele care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona/subzona staționării, respectiv au achitat tariful de parcare prin una dintre modalitățile prevăzute de regulament; în intervalul orar 17.00 – 08.00 pot parca/staționa doar autovehiculele care dețin abonamente de tip „rezident” compatibile cu subzona în care se regăsesc aceste locuri de parcare/staționare.

Totodată, persoanele cu dizabilități au la dispoziție „abonamentul persoană cu dizabilități”, care este gratuit şi le oferă drept de staţionare, în toate zonele de tarifare, inclusiv în zona centrală. De acest tip de abonament vor beneficia și părinții copiilor minori încadrați într-un grad de handicap, respectiv persoanele angajate ca asistenți personali ai persoanelor încadrate într-un grad de handicap grav cu asistent personal.

Ceea ce vedem astăzi sunt rezultatele politicii locale greșite de gestionare a sistemului de mobilitate, din ultimii ani: sub-finanțarea transportului public local și neglijarea nevoilor orașului de infrastructură pentru pietoni și bicicliști au dus la numărul uriaș de mașini de pe străzile orașului nostru. Un astfel de sistem este falimentar pentru orice oraș. Soluția nu este ca fiecare timișorean să aibă mașină personală, ci să avem un sistem de transport public eficient pe care cât mai mulți dintre noi să îl folosească și infrastructură de calitate pentru bicicliști. Lucrurile nu se pot schimba peste noapte, dar, noi am început această schimbare și acest Regulament de parcare este un prim pas că modul de administrare al spațiului public se schimbă. Și schimbarea va începe cu zona centrală”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a explicat că ”intenția noastră este ca acest regulament de parcare să fie implementat de o structură nouă, în subordinea Primăriei, și anume un serviciu public de administrare al parcărilor, care să investească banii pe care timișorenii îi plătesc pentru serviciul de parcare, în amenajarea de noi parcări. Altfel, nu avem cum să mutăm mașinile parcate peste tot, în locuri special amenajate și să redăm timișorenilor spațiu public pentru recreere, plimbare, deplasare cu bicicleta sau pe jos, locuri care să fie sigure pentru copii și persoane în vârstă”.

stiri Timisoara publicitate si promovare online banner maxagro Stiri Timisoara si Resita STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/