Multe dintre cumpărături s-au făcut, în acest an, online. De la haine, la cărți și inclusiv mâncare, toate au fost achiziționate de români din mediul virtual, în principal pentru a evita interacțiunea și a limita astfel infectarea cu coronavirus. Inclusiv apa a fost cumpărată online, vânzările în acest sector crescând semnificativ. Producătorul Aur’a Mineral Water s-a adaptat, tocmai pentru a veni în întâmpinarea clienților de pe internet.
Pentru că mulți români s-au temut sau se mai tem încă să intre zilnic în magazine pentru a-și cumpăra diverse produse, vânzările online de apă îmbuteliată au crescut puternic în ultimele luni, potrivit producătorului Aur’a Mineral Water, care, pentru a face față noului trend, a început să îmbutelieze apă la 5 litri, prin tehnologia Bag-in-Box (un fel de pungă din folii speciale) destinată tocmai acestui tip de comenzi.
Până anul trecut, Aur’a, singura apă premium din România, vindea la export 50% din producție, 20% în HoReCa și 30% în supermarketuri și magazine naturiste, în sticle de sticlă de 750 ml și de 330 ml. Pandemia a schimbat lucrurile. „Aur’a îmbuteliată în sticlă de sticlă rămâne produsul nostru nr.1, dar am fost nevoiți să ne readaptăm. Situația din industria ospitalității a afectat și vânzările noastre, dar, în schimb, a crescut foarte mult vânzarea pe online prin comparație cu anul trecut, cu 500%, iar asta ne-a dus în situația de a regândi strategia de vânzări și implicit portofoliul de produse”, a declarat Horațiu Rada, președintele Aur’a Mineral Water.
Pentru că Aur’a nu există îmbuteliată în PET, ci doar în sticlă, livrarea online a acesteia însemna greutate, fragilitate și volum mare pentru cantități necesare unei familii pe o anumită perioadă. Compania a ales pentru vânzările online, pentru a evita îmbuteliere în PET, tehnologia Bag-in-Box în recipiente de 5 litri, un sistem folosit cu succes la vinuri și la sucurile de fructe.
Numele Bag-in-Box, tradus mot a mot, înseamnă pungă-în-cutie, însă în realitate vorbim de folii multistrat speciale care au un sistem de robinet și care sunt ambalate ulterior într-o cutie specială de carton. Foliile sunt produse exclusiv pentru îmbutelierea apei și sunt importate din Spania, având avantajul că, spre deosebire de PET-uri, prezervă gustul apei, nu-l schimbă și nu îl afectează. Cutiile folosite sunt produse în Italia de o companie care deservește cele mai exclusiviste crame din zona viticolă Piemonte.
Apa Aur’a e listată pe eMag sau prin distribuitorul propriu, Aqua Aurum Distribution. Pentru acest nou segment, Aur’a Mineral Water a achiziționat de la un producător european o linie nouă, specială pentru tehnologia Bag-In-Box. Apa la 5 litri va începe să fie exportată, mai întâi în SUA, Elveția și Franța.
Aur’a este îmbuteliată în starea în care izvorăște, fiind o apă natural alcalină, cu conținut natural de coloizi de aur și argint. Provine din izvorul Ursoanea, localizat în Munții Banatului, dintr-o zonă sălbatică, unde natura se manifestă în voie, într-o libertate totală, neatinsă de activități industriale sau agricole, încremenită într-un calm absolut. După ce străbate zeci de kilometri prin inima muntelui, apa iese natural la suprafața pământului, unde este captată și îmbuteliată. Pe parcursul călătoriei ei spre lumină, este filtrată de roci și soluri, este îmbogățită cu minerale din geostraturile pământului formate acum milioane de ani, și așa, devine pregătită pentru o nouă etapă de viață. Acest parcurs natural, precum și coloizii de aur și argint pe care îi captează în călătoria ei, încă din vremuri geto-dace, îi conferă unicitate și un gust remarcabil, pe care consumatorii îl apreciază.
Compania Aur’a Mineral Water este localizată în comuna Ocna de Fier, județul Caraș-Severin, și are capital 100% românesc, fiind deținută de oamenii de afaceri timișoreni Horațiu Rada și Eleodor Coptil.