Oficial, bacul de la Moldova Nouă a fost pus în mişcare! Clisura Dunării are toate şansele să devină „viitorul Las Vegas al Banatului”

Zi istorică în Caraș-Severin! În punctul vamal de trecere a frontierei cu Serbia s-a strigat: „Îmbarcarea!”.

Inaugurarea oficială a bacului pe Dunăre, un proiect transfrontalier la care au pus umărul: Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Moldova Nouă și Primăria Golubac, nu doar că apropie și mai mult poporul român de cel sârb, ci deschide poarta spre dezvoltare, atât din punct de vedere turistic, cât și din punct de vedere economic, orașului Moldova Nouă, zonei Clisurii Dunări, județului Caraș-Severin, întregii Românii.

Zeci de oficialități din România și Serbia s-au adunat astăzi, la Moldova Nouă, pentru a marca, în mod oficial, deschiderea punctului vamal de trecere a frontierei cu Serbia. În calitate de gazdă a evenimentului, primarul orașului Moldova Nouă, Adrian Torma, după intonarea imnurilor naționale a celor două țări partenere în proiect, dar și a imnului Uniunii Europene, a ținut să le mulțumească pentru prezență atât reprezentanților Consiliului Județean Caraș-Severin – Silviu Hurduzeu, președinte CJ CS, Ionuț Popovici, vicepreședinte CJ CS -, ai Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Timișoara, Anca Lolescu, consulului Serbiei la Timișoara, Vladan Tadic, președintelui Uniunii Sârbilor din România, Ognjan Krstici, deputatului minorității sârbe, Slavoliub Adnagi, consulilor Spaniei și Macedoniei, cât și primarilor din Clisura Dunării, edilul dându-le cuvântul oamenilor cheie din proiect pentru a sublinia atât greutățile întâmpinate în decursul celor șase ani de muncă, cât și prezentarea oportunităților, odată cu punerea în funcțiune a bacului pe Dunăre.

În fața mulțimii, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, a preferat să nu aducă prea mult în discuție problemele întâmpinate în procesul de materializare a proiectului (probleme tehnice, legislative), ci a vrut să puncteze câștigul cel mai mare al acestui fapt împlinit: legătura dintre România și Serbia. Totodată, acesta a explicat că instituția pe care o conduce va depune toate eforturile pentru ca bacul pe Dunăre să fie un proiect de succes și de lungă durată.

„Când deschizi o cale de acces între două localități, vei schimba pentru totdeauna fața acestor zone. Vă doresc să schimbați în bine fața acestor zone printr-o creștere economică, printr-o creștere a calității vieții oamenilor, de-o parte și de cealaltă a graniței, pentru totdeauna”, a ținut să transmită Anca Lolescu, director executiv BRCT Timișoara.

Clisura Dunării – „viitorul Las Vegas al Banatului”

Bucuros de faptul că proiectul transfrontalier a atins materializarea în cadrul mandatului său de primar, edilul-șef de la malul românesc al Dunării, Adrian Torma, a destăinuit: „Dacă ne uităm în jur o să ni se pară că suntem într-un deșert, undeva departe și nu are ce să caute acest punct de frontieră aici, dar eu vă pot spune că noi, azi, aici, sădim sămânța turismului în Clisura Dunării. Referitor la Clisura Dunării, dacă ar fi să parafrazez pe cineva, acesta poate fi viitorul EL Dorado al turismului românesc. În acest sens, putem spune că un prim lucrul l-am bifat: punctul de trecere a frontierei cu Serbia. Va mai trebui să găsim și un loc unde să oprească vasele de croazieră, dar și să învățăm să oferim servicii turistice de calitate”.

Mai mult decât atât, prin faptul că „una din cele trei mine de aur ale orașului Moldova Nouă” a fost deja fructificată (rămânând să se intervină în privința Ostrovului, precum și în cazul zăcământului minier existent), șeful administrației publice locale de la Dunăre a îndrăznit să privească în viitor: „Dacă, acum, acest loc ni se pare părăsit, peste câțiva ani, cinci, șapte, zece, mi-aș dori ca zona Clisurii Dunării să devină viitorul Las Vegas al Banatului, o zonă extrem de frumoasă care va merita să fie vizitată de oricine. Am spus Las Vegas pentru că ei s-au dezvoltat în deșert, la fel cum e situația actuală la noi”.

Momentul lui Adrian Torma a culminat cu festivitatea tăierii panglicii pe malul românesc al Dunării, după care fiecare participant a urcat pe bac pentru a lua parte la cursa inaugurală spre Golubac.

Ajunși pe malul sârbesc al Dunării, în localitatea Usije, primarul din Golubac, Nebojša Mijović, a ținut să reitereze, în fața celor adunați, importanța acestui proiect în dezvoltarea turistică și economică a celor două țări, iar imediat după acest moment, primarul Adrian Torma i-a mulțumit edilului pentru sfaturile date în cadrul primului său mandat de edil-șef, acesta oferindu-i oficialului sârb, în semn de mulțumire și recunoștință, cheia orașului Moldova Nouă.

Potrivit primarului Adrian Torma, cursele regulate cu bacul vor începe după data de 01 ianuarie 2020. Referitor la programul plimbărilor cu bacul, vor exista minimum două curse zilnic (dimineața și după-amiaza), în intervalul orar 8.00-20.00: „Se pot opera și curse ocazionale dacă, de exemplu, vine un grup de 10-20 de mașini care doresc să treacă. Poate vara vom avea chiar 4 curse într-o zi. Totul e în funcție de nevoile celor care doresc să treacă dintr-o parte în cealaltă”. În plus, potrivit comandantului navei, Florian Dragoş Boboc, între Moldova Nouă şi Golubac pot fi transportate, cu bacul, aproximativ 24 de autoturisme, în timp ce numărul de pasageri poate atinge cifra 100.