Noutăți de pe Centura Sud. Imagini din dronă surprinse în timpul lucrărilor

Lucrările înaintează pe Centura de Sud, iar Direcția Regională de Drumuri și Poduri a actualizat stadiul lucrărilor, în prezent efectuându-se lucrări la podețe. Mai multe imagini din timpul lucrărilor au fost postate pe pagina oficială de Facebook a celor de la DRDP, atât din dronă, cât și de pe teren. 

În zonele Utvin, pe segmentul DN59 Timișoara-Moravița, spre Chișoda, pe sectorul Chișoda-Giroc și Moșnița Nouă – Ghiroda au avut lucrări la podețe, iar în paralel au avut loc lucrări unde s-au nivelat suprafețele de drum. „Lucrările la podețe sunt predominante pe traseul variantei de ocolire Timișoara Sud. În zona localității Utvin, s-au montat prefabricatele acestor podețe, s-au executat nivelări ale stratului de formă din balast, pentru a fi adus la cota de drum și s-au făcut alte umpluturi cu pământ. S-a realizat același tip de umpluturi și de la DN 59 Timișoara – Moravița către localitatea Chișoda, unde se începe și decopertarea stratului vegetal. Tot la podețe s-a lucrat și pe sectoarele Chișoda – Giroc și Moșnița Nouă – Ghiroda (hidroizolații, turnare și stabilizare fundații etc.). Arheologii continuă, în paralel, cercetările la situl numărul 2, la km 20-21 (comuna Moșnița Nouă)”, se arată în postarea celor dela DRDP.

Șantierul a fost vizitat în urmă cu o săptămână de premierul Ludovic Orban, europarlamentarul PNL Gheorghe Falcă, secretarul de stat în Ministerul Dezvoltării, Cătălin Iapă și de reprezentanți ai antreprenorului care se ocupă de lucrările de pe centură, Tirrena Scavi. Tot atunci a fost semnat un protocol între antreprenor și UPT, pentru angajarea viitorilor ingineri absolvenți ai Facultății de Construcții.

Licitația pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Timișoara Sud a fost lansată în aprilie 2017. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire înainte de instituirea stării de urgență, în 12 martie, iar predarea amplasamentului a avut loc în 25 martie. Șoseaua va avea o lungime de aproape 27 de km, iar lucrările sunt estimate la suma de 57 de milioane de euro. Durata de realizare a contractului este de 30 luni, din care 6 luni – proiectare și 24 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.