Variantele oferite de operatorii din județ pentru colectarea și transportarea deșeurilor nu au fost printre cele mai apreciate de către cetățeni. De la prețuri crescute la soluții de moment, autoritățiile au încercat să găsească cea mai fericită soluție, care să împace pe toată lumea.
După ce Ecosal a rămas fără calitatea de operator regional, propunând o majorare a tarifului pentru gunoi, variantă cu care multe consilii locale cărășene nu au fost de acord, ADI Intercom Deșeuri își reintră în atribuții și încearcă o altă abordare sub directivele noii conduceri. Se pare că în curând lucrurile vor intra pe făgașul normal cu o singură țintă: să se găsească o soluție temporară de transportare a deșeurilor până când deponeul cel mare și în standarde europene va putea fi deschis.
„Luni am semnat contractul cu noul operator. E vorba de o asociere de firme, SC Green Ecobauer din Reșița și SC Salprest Rampa SA din Cluj. Acestea două sunt firme licențiate și din această săptămână vor sorta și vor transporta deșeul care s-a acumulat. Mai sunt câteva detalii de pus la punct. Au un utilaj, au investit 200 și ceva de mii de euro acolo sus, mai durează până pun aparatul în funcțiune, dar au făcut ceva probe și în curând vor demara lucrul”, a precizat pentru Express de Banat Dani Borduz, noul director al ADI Intercom Deșeuri.
Această situație va dura cel puțin un an și jumătate, perioadă în care se lucrează la standardizarea deponeului mare, ce momentan trece printr-o evaluare. Deponeul nou trebuie să aibă anumite caracteristici, astfel încât să fie conform regulamentului Uniunii Europene, pentru că, în caz contrar, se riscă amenzi foarte mari.
Problema cu care se confruntă societatea la ora actuală este datoria foarte mare acumulată în timp din cauza refuzului anumitor primării să plătească partea lor. „De când am preluat eu societatea am găsit datorii de peste 850 de mii de lei, adică se ajunge la 8 miliarde și ceva în leii vechi. Sunt unele Primării care nu au plătit niciodată”, a mai adăugat Dani Borduz.