Demersurile pentru continuarea materializării proiectului care vizează modernizarea transportului public în comun și reducerea emisiilor de carbon în orașul condus de edilul Dumitru Ursu nu contenesc să se împiedice de lipsa de încredere a aleșilor locali. În continuare, aprobarea sumei de 16.000 lei rămâne incertă.
Chiar dacă au primit toate clarificările necesare, care demonstrează că în spatele acestui obiectiv nu se ascunde vreo afacere dubioasă, o parte din consilierii orăvițeni nu au aprobat nici cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului Local din această săptămână modificările necesare derulării în condiții optime a proiectului autobuzelor electrice: „Reducerea emisiilor de carbon în orașul Oravița bazată pe investiții destinate îmbunătățirii mobilității locuitorilor orașului Oravița” , în ciuda faptului că acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra bugetului local în viitorul apropiat.
Dacă, la întrunirile anterioare, proiectul nu a putut fi votat din lipsă de cvorum, iată că nici la mijlocul acestei luni, atunci când la masa decizională au fost prezenți 12 din cei 17 consilieri locali, inițiativa edilului nu a avut sorți de izbândă, aceasta fiind votată doar de aleșii locali PSD (șase) și PMP (doi), în timp ce reprezentanții Pro România și cei ai Partidului Național Liberal au decis să se abțină. Cu referire la această situație, Marțian Lepa, reprezentantul social-democraților a subliniat că nu sunt motive de fond care să justifice refuzul colegilor săi, fiind vorba doar despre răutatea umană, în timp ce Sebastian Butan (consilier local PMP) pune eșecul acestui proiect pe seama neparticipării tuturor consilierilor la ședință.
Contactați telefonic de redactorul expressdenanat.ro pentru a li se solicita un punct de vedere cu privire la refuzul de a vota modificările necesare continuării proiectului, atât reprezentanții PNL, cât și cei ai Pro România nu au fost de găsit.
Această situație alambicată nu face decât să prelungească disconfortul cetățenilor urbei care, de fiecare dată când se deplasează dintr-o parte într-alta a UAT-ului, sunt nevoiți să apeleze la serviciile de taximetrie, servicii destul de costisitoare pentru buzunarul propriu. De asemenea, pe de altă parte, prin respingerea modificărilor aduse proiectului se poate ajunge la pierderea finanțării europene și la atragerea unor penalități ce vor fi suportate din bugetul local, buget local care oricum este destul de împovărat, în lipsa strategiei financiare de la nivel național, care întârzie să apară.
CITEŞTE ŞI: Greu de lămurit! Autobuzele electrice încă le dau bătăi de cap consilierilor locali din Oravița