Contestat vehement după ce a tăiat gratuitățile pe mijloacele de transport în comun pentru un număr însemnat de pensionari, primarul Reșiței a prezentat cifrele din care rezultă economia făcută la bugetul local! Economie făcută în principal prin tăierea sumelor de bani care mergeau la societatea de transport indiferent de numărul pensionarilor sau persoanelor cu handicap care călătoreau cu autobuzele Ro-A Tir!
Primarul Nelu Popa susține că a redus semnificativ subvențiile plătite celor de la Ro-A Tir după ce a schimbat modalitatea de acordare a acestora. Dacă pe vremea lui Stepanescu plățile se făceau pe baza unor tabele, fără să se ia în calcul numărul efectiv al beneficiarilor de transport gratuit din rândurile pensionarilor și persoanelor cu dizabilități, acum fiecare cetățean care are dreptul la gratuitate trebuie să vină personal să-și ridice tichetele sau abonamentele. Astfel, situația subvențiilor este mult mai exactă și a dus la economii semnificative.
„Până am introdus aceste reglementări se plătea către Ro-A Tir pe baza unui tabel. De când aceste abonamente se ridică de la Direcția de Asistență Socială plătim doar pentru cei care vin să și le ia. În consecință, și pentru persoanele cu dizabilități, și pentru pensionari, am făcut reduceri importante. La pensionari, de la vreo 5.000 la 1.000, la persoane cu dizabilități de la 1.800 am coborât sub 300. Subvențiile pe care noi le dăm acestei societăți comerciale au coborât cu 80 la sută! Țelul meu nu a fost să dăm în pensionari sau în persoanele cu dizabilități, a fost să oprim această hemoragie de bani care curgea spre Ro-a Tir. Noi le plăteam circa 100.000 de euro pe lună pe lângă încasările lor. Am încercat astfel să-i descurajăm și să ne lase. Vă promit că în momentul în care avem transportul nostru urban nu vom fi mai prejos decât niciun oraș civilizat din România și tot ce se va da în orașele civilizate vom da și no!”, a explicat primarul Popa.