Nelu Popa a adus din viitor trenul Reșița – Timișoara mai aproape de zilele noastre!

popa dunca nica fritz

Trenul cu propulsie pe hidrogen, trenul SF, așa cum a fost numit proiectul primăriilor din Reșița și Timișoara și al consiliilor județene din Caraș-Severin și Timiș, s-a ieftinit și s-a simplificat pentru a deveni cu certitudine realitate.

Ruta feroviară rapidă Timișoara – Reșița, dar mai ales legătura directă între municipiul de pe Bârzava și Aeroportul „Traian Vuia” asigură beneficii uriașe în special pentru Banatul Montan, în care e așteptat să explodeze turismul. Mai ales după ce se deschid domeniile schiabile Semenic și Nedeia. Dacă inițial proiectul părea să depășească imaginația și forța financiară a unui județ aflat totuși pe ultimele locuri în România, așa cum e cazul Caraș-Severinului, în prezent se fac calcule ceva mai modeste. Prefezabilitatea a fost aprobată. Se lucrează la SF. Proiectul s-a împărțit în două tronsoane. La finalizarea SF-ului pe tronsonul Timișoara Voiteni Moravița, documentația va fi predată către CFR Infrastructură, urmând ca ei să își caute finanțări și să o realizeze din surse europene pe programul european de transporturi. Tronsonul Voiteni Berzovia Bocșa Reșița va fi dus în continuare de Primăria Reșița până la capăt. Partea asta va fi finanțată pe PNNR și vorbim de circa 70 de milioane de euro. Tronsonul Voiteni Reșita este mai simplu, vorbim de o reabilitare.”, a explicat primarul Reșiței pentru expressdebanat.ro.

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

Potrivit tot lui Nelu Popa, pe ruta Timișoara – Voiteni – Moravița se trece de la linie simplă, neelectrificată, la linie dublă, electrificată, cu viteză de circulație de circa 160km/h. Pe Voiteni -Berzovia – Bocșa – Reșița va rămâne linie neelectrificată, dar ea se reabilitează complet. „Se schimbă structura de fundație complet, se schimbă complet șina de cale ferată, se mai îndreaptă curbele care sunt foarte mari și care reduc viteza de deplasare, se schimba semnalistica. O problematică la care ne gândim cu toții este partea de gări. Ele nu au fost prinse în proiect și trebuie să găsim o soluție să modernizăm și gările. Vorbim în primul rând de gările unde vor opri aceste trenuri pe care noi vrem să le punem în circulație, care să lege Reșița de aeroportul din Timișoara, și anume: Bocșa, Berzovia, Gătaia, Voiteni și Timișoara. În principiu, trenul nu va mai opri în toate haltele ca până acum, de 4 ori în Bocșa, spre exemplu. Celelalte gări să le refacă CFR-ul sau să le scoată din circuit. Nu vom opri în toate satele. Trebuie să existe o rețea de transport local sau interjudețean care să interconecteze cetățenii din satele mai mici, astfel încât să pot să mizez pe un timp de circulație între Reșița și Timișoara de o oră și 30 de minute. Dacă eu reușesc să parcurg distanța asta cu 3-4 stații într-o oră și 30 de minute voi fi mult mai eficient decât cu transportul cu mașina individuală”, a detaliat Nelu Popa.

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/