Managerul Spitalului Județean de Urgență Reșița, Cristina Bacer, recunoaște că Secția de Anestezie și Terapie Intensivă a cerut încă din luna iunie cele două substanțe anestezice, dar din cauza arieratelor ele nu au mai putut ajunge în farmacia spitalului.
Iar purtătorul de cuvânt, Adina Miloș, spune că nu a mințit deloc atunci când a spus că nu e problemă cu anestezicul, pentru că în farmacia spitalului ar fi fost alte două substanțe care le puteau înlocui pe cele două lipsă.
„Luni, săptămâna trecută, am fost informată de către colegii mei din Comitetul director cum că ar fi o problemă la achiziționarea de anestezice. Aceste probleme, majoritatea, se datorează situației financiare, având datorii, este foarte foarte greu ca firmele să ne mai distribuie medicamentele sau materialele sanitare. Așa cum v-am spus, luni mi-a fost adus la cunoștință, marți deja situația era rezolvată la modul că telefonic s-a discutat cu furnizorii și au fost de acord să ne livreze produsele care erau deficitare la nivel de spital. Iar miercuri, chiar în timp ce era controlul de la Casa de Asigurări – control căruia am dat și notă de relații în care am explicat clar că unul din anestezice chiar în timpul controlului a ajuns la spital, celălalt venind de la București a durat până vineri în data de 03.08 – deci situația referitor la criza anestezicelor a fost rezolvată”, a declarat managerul Cristina Bacer.
„Deci nu s-au trimis pacienți la Timișoara, nici o urgență nu a fost reprogramată, absolut nici una. Au fost anestezicele pentru urgență, deci chiar au fost. Marți, nouă ni s-a adus la cunoștință de către ATI că nu o să mai fie și marți au venit. Deci chiar nu s-a întâmplat să trimitem pacienți la Timișoara. Întotdeauna avem de urgență medicamente în spital”, a explicat și Adina Miloș.
„Unul din anestezice despre care s-a discutat putea fi înlocuit cu alte două substanțe, substanțe care erau în farmacia spitalului. Dar, așa cum v-am zis, comenzile sunt făcute către distribuitori, sunt toate aici, negru pe alb. Însă, cum v-am spus, din diverse motive: Unul ar fi datoriile către furnizor, al doilea motiv ar fi: unul din furnizori ne-a informat că le fuseseră retrase nu știu ce autorizație și nu ne mai putea livra produsul, alții că nu aveau în stoc, deci noi din luna iunie, dovedit pe aceste acte, negru pe alb, s-a început a se face comanda pentru substanțele cu care am fost deficitari”, a ținut să completeze managerul Cristina Bacer.