Ministrul Transporturilor, nimic despre Reșița – Timișoara: „Luăm trenuri pe hidrogen! Am vrea să le folosim pe linia București – Pitești!”

casinoherculane by sungarden

Cătălin Drulă a vorbit despre principalele proiecte ce vor fi finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență, dar n-a pomenit nimic despre tren-tramvaiul Reșița – Timișoara. A confirmat, în schimb, modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad!

Ministrul Transporturilor susține că România ar putea cheltui sume uriașe în următorii ani pentru realizarea de investiții în infrastructura feroviară și rutieră. Este vorba despre fonduri europene, bani de la bugetul național și sumele incluse în PNRR. Declarațiile ministrului au fost făcute miercuri seara, la TVR. În ceea ce privește investițiile în infrastructură din exercițiul bugetar 2021-2027, ministrul Drulă a spus că România ar putea avea de cheltuit între 15 și 20 de miliarde de euro, în suma totală fiind incluse și proiectele depuse prin PNRR.

La capitolul infrastructură rutieră se dorește realizarea legăturii portului Constanța cu rețeaua europeană de autostrăzi și construirea autostrăzilor A 3, A 13, Sibiu-Făgăraș și a drumului expres Craiova-Lugoj.

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

La capitolul feroviar, Cătălin Drulă a anunțat că în PNRR au fost incluse două proiecte mari Cluj – Oradea și Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. Liniile vor fi moderne și trenurile vor circula cu până la 160 de kilometri la oră.

De asemenea, a vorbit despre trenurile cu hidrogen, o tehnologie nouă, tren pe care și-l doresc pe ruta Reșița – Timișoara și Romeo Dunca, Nelu Popa, Alin Nica și Dominic Fritz. Proiect pentru care s-a și aprobat alocarea a 4 milioane de euro pentru realizarea studiilor necesare. Ministrul Transporturilor n-a scos însă nicio vorbă despre acest proiect în cadrul emisiunii de aseară: „Luăm trenuri cu hidrogen prin PNRR, facem un salt tehnologic, am vrea să le folosim pe linia București – Pitești, pe cate să o și modernizăm. E o linie neelectrificată, economisim costurile de electrificare, care sunt foarte mari, și folosim trenuri cu hidrogen.”.

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/