Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine acordă şanse minime salvării Semmeringului bănăţean.
Cea mai veche cale ferată montană din ţară se bucură în ultimii ani, mai exact de când s-a pus problema închiderii ei, de atenţia tuturor instituţiilor statului, a miniştrilor care se succed pe la Cultură, Transporturi şi Turism, oficialităţilor locale sau a diferitelor ONG-uri. Concret, nu s-a făcut însă aproape nimic. Fostul ministru al Turismului, Maria Grapini, s-a arătat foarte preocupată de calea ferată Oraviţa-Anina, dar a făcut pentru aceasta exact ce a făcut pentru Băile Herculane. A promis multe şi nu a realizat nimic.
Prezent într-o vizită de lucru la Reşiţa, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, Dan Şova, a recunoscut că nu ştie prea multe despre acest subiect, însă a făcut şi el o promisiune. În acelaşi timp însă, a ţinut să nu dea niciun fel de speranţe pentru salvarea Semmeringului. „De când am ajuns în Caraş-Severin, am auzit de această cale ferată de la toată lumea şi insistenţa asta mă face să mă uit cu mare atenţie la ea. Am să discut la Bucureşti cu directorul de la CFR Infrastructură, dar pot să nu vă spun că modul în care se discută despre orice tronson de cale ferată este legat de câţi călători are pe zi şi câte tone de marfă se transportă pe zi”, a declarat Şova. Cu alte cuvinte, situaţia celei mai vechi linii ferate montane rămâne aceeaşi, foarte incertă.